Pàgines

08 de febrer 2010

Desdefinicions a les aules

Això de portar un blog m'ha proporcionat moltíssimes alegries i sorpreses, i una de les més especials m'ha arribat la setmana passada, gràcies al company blocaire de La Cerdanya des de can Fanga.
El Rafel imparteix Expressió Oral al Cicle Superior de l'Escola Lluís Vives de Castelldefels. És el primer any que fa aquesta assignatura per a la qual organitza activitats diverses, entre les quals ha tingut la "insensatesa" d'incloure un treball sobre una selecció de les meves Desdefinicions. L'alumnat ha creat les seves pròpies desdefinicions i em comenta que "ha resultat una tasca divertida i creativa: sense dir-los res anaven a cercar paraules al diccionari i definien cada cop amb més precisió. Les tutores del curs comenten que quan expliquen una paraula a altres assignatures es nota que estan treballant definicions, vocabulari i precisió lingüística".
Ja us podeu imaginar la meva alegria i il·lusió. No puc evitar sentir-me també una mica orgullós, tot i que les autoritats sanitàries i educatives potser haurien de preocupar-se per la difusió d'aquesta malaltissa mania desdifinitòria; hi haurà vacuna?
Avui, evidentment, les desdefinicions són seves:
.
Estoitx: calaix per guardar esternuts.
Llampega: una pega que de nit fa llum.
Deshola: dir adéu.
Continent: un nen està molt content.
Ximnena: la xemeneia calenta una nena.
Exposició: Vaig estar en primera posició.
Plastissarra: pissarra on es pot escriure amb plastidecor.
Esmorteir: es va morir ahir.

12 comentaris:

  1. Una molt bona iniciativa. I molt vàlida per fer a l'escola o al institut, on el català, en massa casos i dissortadament, és una assignatura feixuga.

    Aquesta és una idea engrescadora que, jugant, proporciona vocabulari i ganes d’aprendre.

    Endavant!

    *Sànset*

    ResponElimina
  2. Que bona l'experiència! No hi ha com ajuntar idees i pensaments. Sou genials, enhorabona a tots dos! I als alumnes també!

    ResponElimina
  3. si senyor, sembla mentida com pot "tocar" un professor als alumnes. Mai més es miraran un diccionari de la mateixa manera :)

    ResponElimina
  4. boníssima iniciativa, hauríem de fer més activitats d'aquest tipus a les aules, però sovint ens deixem portar per la rutina...

    ResponElimina
  5. He, he, Jesús, ja no cal que patim per la continuitat de la nostra tasca.

    ResponElimina
  6. Moltes gràcies per la difusió de la iniciativa. Ja saps que uns intenten viure del "conte" i altres intenten que la gent els visqui, com a duet no està malament.
    També m'ha fet molta il·lusió llegir els comentaris que s'han fet.

    ResponElimina
  7. Bona iniciativa ! Coneixent en Rafel, segur que ha engrescat l'alumnat i de quina manera !

    ResponElimina
  8. Des de l'Escola Lluís Vives de Castellfefels els alumnes de 5èA t'agraïm haver-nos posat al teu bloc i també a la gent que ha afegit cometaris bons sobre nosaltres.




    GRÀCIES!
    at. alumnes de 5èA

    ResponElimina
  9. Hola Jesús, som la classe de 5è B de l’escola Lluís Vives de Castelldefels.
    Venim a dir-te que ens agrada molt les definicions de les paraules inventades.
    El Rafel ens ha ensenyat molt sobre les definicions, perquè quan ens va parlar de tu ens va agradar molt fer aquests exercicis amb nosaltres.

    ResponElimina
  10. Ens ha agradat molt i t’agraïm que hagis penjat les nostres desdefinicions al teu bloc. Sobretot que tu parlis de la nostra escola tan be com ho has fet.
    Nosaltres els alumnes de 6è B de l’escola Lluís vives et volem desitjar que inventis moltes paraules, molta sort des de l’escola Lluís Vives.

    ResponElimina
  11. Som els alumnes de 6èA i t'agraïm que hagis escrit les nostres desdefinicions al teu bloc.
    T'enviem una de les nostres desdefinicions:
    ordinador: un aparell que menja or.
    QUE T'HO PASSIS MOLT BÉ AL CARNAVAL!!!!!!!

    ResponElimina