01 de juliol 2023

Toc de sortida a l'UN-I-VERS















Ahir es va iniciar una nova activitat literària a les Terres de l'Ebre: UN-I-VERS. L'EBRE, RIU DE POESIA. 
Vaig tenir el goig de participar a l'acte de toc de sortida amb Gemma Ibàñez, amb la qual vam repassar alguna de les activitats que tindran lloc aquests dies, vam recitar diversos textos, entre els quals, una mostra dels meus nanocontes i uns quants poemes de Hi entra de puntetes la llum.
Deixant anar la meva ànima juganera, vam acabar perpetrant aquestes jotes.

Tot aquest cap de setmana
hi ha un UN-I-VERS de paraules
al cor de Benifallet
a gust dels uns i dels altres,
poetes d’aquí i d’ara,
i també n’hi algun dels d’antes.

Matí, tarda i a la nit
amb l’Ebre ben a la vora,
deixem enrere el neguit,
escoltem versos tothora,
i si hem de pegar algun crit,
que ens sentin de Barcelona.


El Tibau i Gemma Ibáñez
donem el toc de sortida,
fem un pupurri de versos,
i els fem amb molta alegria.
Llarga vida a l’UN-I-VERS,
xaleu des del primer dia

Després, de la mà de Begonya Ferré, vam inaugurar l'exposició Mirades Femenines, dels diLLUMs d'arts al Forn. Diverses dones del club de lectura de Benifallet van llegir poesies de Zoraida Burgos.
Com a anècdota, en arribar, vaig anar a la plaça Francesc Vizcarro, on hi ha un petita fira amb llibre si productes culturals, d'on va sortir l'Universador, un personatge que condueix als assistents a la fira, els acompanya i que amb el seu acordió i un megafon convida la gent a llegir versos. A mi em va oferir el megafon per primer cop i, a l'atzar, vaig llegir un poema de Cristina Company. Amb aquesta lectura, va dir, ell, es donava inici a l'Univers i, caram, iniciar un univers és un honor que no passa tots els dies; ho inclouré al curriculum.
En resum, molt bon ambient, una mena de parèntesi vital, un porta a un univers paral·lel on la màgia de les paraules es pot fer real, on fins i tot en ple estiu pot córrer la fresca. Llarga vida a aquest UNIVERS!

El programa d'activitats sencer en aquest enllaç.

Un resum de les activitats del dia 30, en aquest vídeo de Canal 21 Ebre, amb un fragment del recital de Gemma Ibáñez i jo.