06 d’octubre 2013

Fragments d'una pedra, de Santi Borrell

Una mostra del nou poemari de Santi Borrell, Fragments d'una pedra, un reflex del que podria ser el fragment de la vida d’una persona.Aquest nou llibre presenta molta diversitat temàtica, i poden trobar poemes i reflexions sobre la vida diària, la relació amb les persones, poemes socials, nacionals i filosòfics entre d’altres. Borrell destaca que es tracta d’una poesia vital, buscant una manera d’expressar i reflectir la vida. Entenent la poesia com a una eina per entendre les coses.
.

Quantes excepcions té l’amor?
Quantes paraules té la vida?
Quantes vides té un somni?

Quantes màscares hi ha darrera un somriure?
Quants desequilibris hi ha dins d’una corda?
Quants hiverns caben dins dels meus ulls?

Què fa un animal dins del meu cos?
Quin idioma parlen els arbres?
Què pensen els animals de nosaltres?

Què senten els nens pel futur?
Què desitja la pluja?
Què amaguen les muntanyes?

Quanta tristesa té la bogeria?
Què fa una llavor dins un llamp?
Quants crits amaga la fam?

Què fa un home somiant sol?
Què fa una il·lusió darrera un mirall?
Quants fragments hi ha dins una pedra?

Què fan una dona i un home, mirant-se?
Quantes històries hi ha dins un camí?
Què fa un tren parat a l’estació?

Quina és la meva ombra?
Què fa una porta tancada?
Què fa una flor dins la meva butxaca?

Quants deserts hi ha per oblidar?
Què m’està dient el temps?

Què expressa la llum?