23 de novembre 2018

Cites literàries


La primera vegada que vaig descobrir que en pocs minuts em podia desprendre de totes les capes que t'envolten i t'embolcallen, em vaig esborronar, vaig tenir por de caure en un abisme
La ciutat invisible, d’Emili Rosales
 .
L’amor és gerd com una nevada tendra,
assassí, com la punta d’una rella, fonedís
com el color d’un peix.
Poemes del sud, de Cinta Mulet
 .
Tot ha estat un naufragi on la mar era la primera mentida
L’efecte espantall, d’Agustí Masip
 .
Amb molts diners i els publicistes adequats, la gent del carrer està disposada a creure’s qualsevol cosa.
El joc de déu, de Salvador Macip
 .
Aleshores vaig començar a entendre que si el futur era la possessió més preuada, només si l'omplia de projectes, d'il·lusions, podria refer-me de tot el que anava deixant enrere.
El somni de Tàrraco, de Xulio Ricardo Trigo
 .
Mentre el contemplo per enèssima vegada, em pregunto si en aquest riu me n’hi he deixat un bocí o si, al contrari, és d’aquest riu que en porto un bocí allà on vaig.
Esmorzars de l’Ebre, d’Ignasi Revés
 .
Després de matar-lo d’un sol tret va estar bona estona furgant-li la ferida, del tot convençut que la víctima no tenia cap dret de quedar-se-li la bala.
Glops, de Joan Pinyol
 .
es va posar en marxa el voluble joc de la memòria, que sempre presenta els records desordenats, fent salts en el puzzle del temps
Impremta Babel, d’Andreu Carranza

1 comentari:

Salvador Macip ha dit...

Per desgràcia segueixo pensant que és veritat el que deia a El joc de Déu...