10 de maig 2015

Amb llibres a la Fira del vi de Falset



El passat cap de setmana, 2 i 3 de maig, convidat pel Carles Cabós en nom de Priorat digital, vaig ser present a la Fira del vi de Falset. La idea era aprofitar l'estand d'aquest nou mitjà de comunicació perquè diversos escriptors prioratins que hi col·laborem pogiuessim signar llibres. Sí, sí, ja ho sé, direu que és una mica innocent creure que enmig d'una fira de vi, on la gent acudeix interessada per aquest mil·lenari beuratge, puguin fer cas a uns intrèpids escriptors. Però m'agraden els reptes, i sempre recolzaré les iniciatives que provoquin acostar els llibres a la gent, introduir-nos per qualsevol escletxa. A més, dissabte a la nit, havíem previst que el cantautor i amic Jesús Fusté em presentés  El noi del costat del padrí. Per manca de coordinació, la presentació no va aparèixer al programa, i si ja ñes difícil que la gent vagi a les presentacions de llibres, fer-les quasi en "secret" és tota una heroïcitat , o una temeritat. Però Jesús Fusté, que s'havia preparat la presentació amb l'estima que em té, i amb tota la seva sensibilitat, la volia fer sí o sí, davant dels meus amics que acudiren a veure'm. El Carles estava desolat, però intentava animar-lo, tot i que l'entenc. Assegurava que ja no es posaria mai més en aquesta mena d'embolics, però jo procuro treure guanys dels fracassos, i ja li he proposat que l'any vinent la farem més grossa encara, que no en farem una de presentació, sinó tres, cinc, set, convidarem tots els autors dels Priorat a qui ja dono per alertats. El "fracàs" d'enguany serà la primera pedra d'un gran èxit. A més, he escrit fracàs entre cometes expressament, perquè vam passar una estona molt agradable sota una nit dolça de maig.
Quant a la presència a l'estand de la Fira, vaig poder signar algun llibre i, sobretot, vaig coincidir amb bons amics de lletres com el Pere Audí, l'Agustí Masip, el Fede Cortés, el Toni Orensanz, i em vaig desvirtualitzar amb vells seguidors blocaires com Ricderiure
I tot plegat, no és molt profitós?
Més info sobre la Fira en aquest enllaç