05 de juny 2023

A la Fira del Llibre Ebrenc, amb Hi entra de puntetes la llum






El passat cap de setmana, un cop més, a la Fira del llibre ebrenc de Móra d'Ebre; una cita que no em perdo des del primer any.

Aquest cop, amb el meu nou llibre, el  poemari Hi entra de puntetes la llum (Mar de fora, 2022), a la primera ronda de presentacions, conduïda per Laura Cruz, de la Cadena Ser. Les presentacions intenten ser dinàmiques, en format entrevista, i jo parlo de la barreja de joc, emocions i reflexions que és el llibre, amb el fil conductor de la casa i el cos com a punt de partida. Comparteixo la tarima amb Jeroni Castell, que presenta La cuina de sempre per a la gent d'avui, i Àlvar Arasa, Origen del riu Ebre. Per un moment penso que pot ser l'inici d'un acudit: un poeta, un cuiner i un geòleg van a Móra... La Fira, entre altres coses, o sobretot, és això, un punt de trobada, i encadeno petites tertúlies amb autors amics, periodistes, llibreters, difusors culturals i, segurament, el més important de tot, lectors. M'entendreix una parella, de la meva edat més o menys, que em demana que els dediqui un exemplar, i afegeixen: "Li faré dentetes a ma mare, que no es perd cap dels seus programes de llibres". És molt agraït comprovar que aquesta feina solitària d'escriure té ressò, i que arriba cada cop més sovint, com a fruit de molts anys del tossut intent de "viure del cuento."

Gràcies, com sempre, a Marta Escolà per les fotos.

Canal 21 Ebre es fa ressò d'aquesta primera jornada de la Fira: