07 de juliol 2022

Bòreas, exposició de Toni Martínez

Toni Martínez és un pintor procedent de Sabadell que s'ha instal·lat a les Terres de l'Ebre, i el 7 de juliol, inaugura a l'Espai ImmaArt al poble de Jesús la seva exposició Bòrea, formada per 28 pintures.

Arran d'haver visitat l'exposició de fotografia Mirades entre veïns, en què vaig escriure un petit poema inspirat per cada fotografia, em proposa que faci el mateix amb la seva exposició.

Són pintures amb forta dosi d'abstracció, i jo m'inspiro  més fàcilment a partir de petits coses més concretes, per la qual cosa la proposta esdevé un repte per a mi, un joc que, d'una manera o altra, he aconseguit finalitzar. 

En veure el resultat, Toni em va comentar que el meus textos havien tocat de ple el sentit de les pintures, i que en altres casos aportaven una visió absolutament diferent, però d'això es tractava. Cal explicar que la forma en què escric sovint inspirat en imatges d'altres és absolutament visceral, deixant-me portar per la primera paraula que em ve al cap, sense deixar temps a la reflexió.

Estic força content del resultat, i us convido a comprovar-ho a l'exposició.

Durant l'exposició, he llegit els textos a mitges amb l'amic Vicent Pellicer.

Us deixo una mostra.


Títol de l'obra Heli. Acrílic, st 30x30 

Cercle primari
que gira mentre gira el món.
Dansa de colors.
.
Us deixo algunes imatges de la inauguració.





I us convido a veure i llegir el reportatge de Rafael Ricote.