17 d’agost 2023

Inspiracions, sobre Morató Aragonès



Durant la 15a Jornada Literària de Cornudella de Montsant, i aprofitant el centenari del pintor vinculat al poble, Morató Aragonès, vam fer una visita a l'exposició que hi ha l'Arxiu ubicat al casal Jaume I, guiada per la seva filla Maria Elena Morató. Empès pel meu esperit juganer, faig proposar a les autores assistents a la Jornada si volien escriure algun text inspirat en les pintures de Morató, per a llegir-lo aquell dia. 

Però la iniciativa ha anat més enllà, fent una crida oberta a tothom que vulgui escriure sobre les seves obres, que es poden veure a la web

Com a resultat, hem escrit textos, Teresa Saborit, Cristina Fornós, Coia Valls, Àngel Martí, Andreu Alanyà, Mònika Escuer, Emigdi Subirats, Agustí Masip, Montse Farrés, Cinta Galiana, Josep Lluís Bargalló, Agustí Clua, Conxita Jiménez, Miracle Sala, Àlgel LLuís Carrillo, Emili Gil, Pilar Garriga, Òscar Ramírez i jo mateix.

Els textos, juntament amb l'obra que els ha inspirat, es van penjant al compte d'instagram de l'Arxiu Morató Aragonès, i es podran escoltar dins del marc d'una exposició que tindrà lloc a Reus al mes de setembre. Tot això, de moment, que quan comences a jugar, mai se sap
Aquest és un dels tres textos (sempre breus) que jo he escrit:
.
S'alça el poble des d'un passat que albiro de la mà del seu pintor.
El buit de cases que no eren, l’empremta de cases que no hi són.
L'Escola que va créixer vora església, i jo que hi vaig créixer a resguard.