07 de desembre 2023

Literatum conversae



El passat 23 de novembre vaig participar a una xerrada amb el lema Literatum conversae, al centre de la UNED a Tortosa, dins dels actes del 50 aniversari de la inauguració d'aquest centre.

M'acompanyen Mònica Subirats, directora del centre, i Belén Molina, tutora del centre, i "culpable" (en el bon sentit de la paraula) de la meva presència.

Ja fa força mesos que Belén em va proposar participar en alguna activitat a la UNED, i el desig que ha posat en aconseguir-ho, l'interès i l'emoció que ha posat en organitzar-ho, em commouen. M'ha tractat sempre amb una delicadesa exquisida, fent-me sentir d'una importància que un mai creu merèixer, però que agraeixo. La tasca d'escriptor és solitària, i tancat en un mateix, cara a cara amb les paraules que s'escriuen una rere l'altra. Comprovar que allò escrit arriba a impactar una altra persona proporciona una sensació molt propera a la felicitat.

Belén ha dissenyat el guió de l'acte, sempre demanant-me la conformitat, sempre responent-li afirmativament. 

Parlem de la meva trajectòria, sobretot del llibre més recent, Hi entra de puntetes la llum, però centrant-nos en el primer dels poemes: La posta. 

També escull per a llegir el conte Tossut de mena, del llibre Una sortida digna.

Entre altres coses, recordo em meu pas pel centre, com a estudiant d'Història, els primers anys que venia a Tortosa, més per amor que per afany acadèmic, més com a excusa per a estar prop de la meva núvia llavors, i poc després dona, que per a uns estudis que no vaig acabar.

Gràcies a la UNED, sobretot a Belén Molina, per oferir-me l'opotunitat d'encetar un nou espai on parlar de la passió d'escriure, i fins un altre aniversari.