29 de desembre 2023

Repte poètic al Mercat d'Art Solidari
























Per quart any consecutiu, des de l'inici, diLLUMs d'arts al Forn col·labora amb un Repte literari al Mercat d'Art Solidari que organitza el col·lectiu Lo Taller.

És una activitat on conflueixen molts dels principis dels diLLUMs: té un caràcter lúdic, improvisat i agradable, està obert a tothom, fa interactuar diverses disciplines artístiques, fomenta el coneixement mutu, la creativitat...

M'encanta coordinar aquesta activitat, xalo molt des del primer moment. Els autors van arribant, i jo de seguida els adjudico una de les obres que es mostren al Mercat d'Art, i obeeixen, disciplinats i juganers alhora, de vegades amb alguna reserva inicial, insignificant, perquè potser temen que no poder escriure res a l'alçada, però jo sé que sempre ho fan, i mai m'equivoco. Escriuen in situ, sovint dempeus, alguns caminen cercant inspiració, d'altres són més ràpids, i jo els fotografio en aquest procés, i trobo que la imatge em reconforta. Després reciten els textos, i es pengen al costat de les obres que els han inspirat.

L'ambient és molt agradable, i cada any intervenen autors veterans que participen des del primer any, i d'altres que ho fan per primer cop, uns que ja sabien a què venien, i d'altres que els ha agafat per sorpresa. Tothom participa de bona gana, accepta el repte i s'ajusta a les indicacions, juganers i disciplinats alhora. 

Enguany ha participat Albert Delgado, Tomàs Camacho, Emigdi Subirats, Jesús M. Tibau, Ricardo Gascón, Cristòfol Miró, Sisco Lahosa, Sun, Frederica Bÿl (amb una obra en holandès), i fins i tot Ernest Redó, que no ha pogut assistir i ha acceptat el el meu repte a la inversa,  d'enviar-me un text que jo  adjudico a una de les pintures.

Podeu veure més imatges a l'àlbum, i encara sou a temps de visitar el Mercat i adquirir obres per a tots els gustos i pressupostos.

Jo escric un text inspirat en una pinta d'Encarna Lago.