23 de març 2024

Dia mundial de la poesia a Tortosa, llegint Estellés











El passat 21 de març em conviden a participar, a la celebració del Dia Mundial de la Poesia, a les 19 h a l'Espai Mossèn Sol, a la cripta del Temple de la Reparació de Tortosa (C. del Vall, 5).

Després dels parlaments inicials, llegeixo el poema que la Institució de les Lletres Catalanes ha escollit enguany per commemorar el centenari del naixement de Vicent Andrés Estellés: "m'he estimat molt la vida", en la versió original,  i en altres idiomes del món per part de vuit alumnes dels cursos de català del Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre. 

Tinc la sort d'intervenir al començament i gaudir de la resta de l'acte amb plena tranquil·litat, en unes taules rodones petites, potser en minúscula, com diu el poema d'Estellés. La taula està reservada per als diLLUMs d'Arts al Forn, que col·laborem a l'acte, i m'acompanyen Ricardo Gascón i Montse Boldú, que llegeix dos dels seus poemes. amb una barreja de dolçor i de força, de tendresa i de reivindicació, que ella fa molt bé. També reciten en nom de l'Associació d'amics i amigues de Tortosa per UNESCO, Revista Solstici i Irene Cases, en representació del col·lectiu de persones amb Síndrome de Down. 

 Finalment, com a grata sorpresa, comptem amb l'actuació musical de Tomàs de los Santos, cantautor valencià, que presentarà el seu treball "La Rosa als Llavis", un conjunt de peces pròpies que musiquen el poemari homònim de l'insigne Joan Salvat-Papasseit. No el coneixia, i em sedueix de seguida; pocs moments després ja m'hi faig seguidor al seu compte de youtube.

Notícia a Canal 21 Ebre