27 de febrer 2014

Emocions a l'aula


El passat 21 de febrer torno a l’Escola Daniel Mangrané de Jesús, en una cita que ja ha esdevingut anual, en una relació d’estima mútua.
Cada curs, l’alumnat de 5è i 6è de Primària, conduïts per un professorat ple d’entusiasme, bones idees i ganes de treballar, em reserven una sorpresa o altra, i jo arribo al centre el dia acordat, disposat a gaudir de les emocions que han preparat a consciència.
Uneixen literatura i noves tecnologies per regalar-me un treball espectacular que ja no sé ni com descriure ni com agrair: curtmetratges, vídeos, webs, entrevistes...
Normalment fan un treball partint de l’excusa d’algun dels meus llibres. Ara fa un parell d’anys que no en publico cap, però això no ha estat cap entrebanc, i s’han posat a estudiar la meva presència a les xarxes, sobretot al blog Tens un racó dalt del món: han llegit i interpretat microcontes, nanocontes, han gaudit de les Cares del món, han estudiat les etiquetes, han après què és el bookcrossing, han seguit les reflexions que em desperta mon fill... i han seguit el meu rastre a internet per a elaborar un fris cronològic de la meva biografia. I han escrit la continuació d’algun dels meus contes, i han versionat un poema, i....  I jo me’ls estimo.
Com he dit, ja fa uns anys que visito l’escola, i veig com creixen, i alguns em saluden pel carrer, i fan que l’ofici d’escriure valgui la pena.
Podeu seguir el treball que fan al blog de la seva biblioteca, o a la web que han creat per al treball d’aquest curs.

Gràcies a la Institució de les Lletres Catalanes i al seu programa Autors a les aules per contribuir a viure experiències com aquesta.
Fotos del dia.