30 de gener 2018

Amb La força de les paraules, a Tortosa


Divendres passat, a La 2 de Viladrich de Tortosa, vaig participar a la presentació del llibre La força de les paraules, de Miracle Sala.
Des del primer moment en què em va caure a les mans, des del primer dels vint-i-cinc contes que el conformen, ja vaig decidir que la convidaria al programa que presento a Canal 21, i que s'emetrà el 7 de febrer.
Es tracten d'històries ambientades al món rural i a la infantesa, en aquell moment en què els xiquets (i sobretot, en aquest cas, xiquetes) es troben en una fase de creixement cap al món adult que els envolta en què es plantegen coses, en què el seu món infantil comença a trontollar.
Són contes deliciosos, emotius, amb algun toc de fantasia, amb personatges i històries típiques de tots els pobles del món, no només del Moianès on estan ambientats, però no són bucòlics. Apareix el perill, la por, també el descobriment de la mort, potser més propera i natural al món rural.
L'estil del llibre està treballat, mimat, i hi té molt de pes el valor d'unes paraules que hem de protegir com a un tresor.
És el primer llibre en solitari de l'autora, i normalment aquest primer llibre acostuma a sortir de molt endins. En aquest cas, d'aquell país íntim i bàsic de la infantesa.
Descobrir, somiar, conèixer, sentir.
Per a la presentació vaig escollir la lectura d'un dels contes, comptant amb la col·laboració de l'amiga Sílvia Panisello, per a sorpresa dels assistents, amb qui ja m'uneixen molts projectes conjunts.
Llegim literatura, la vivim, la xalem.
En aquest enllaç podeu escoltar un fragment del llibre.