26 d’abril 2009

La salvatge, d'Isabel-Clara Simó

Isabel-Clara Simó és una autora molt prolífica, però de tots els seus llibres que he llegit em quedo amb La salvatge, guanyadora del premi Sant Jordi de 1993. Aquesta novel·la recrea el mite de Pigmalió. Joaquim Simó acull a casa seva per recomanació d'un amic a una jove, Dorothy, que fuig del seu país, i es decideix a polir-la. El desig de possessió i la capacitat d'autodestrucció governen l'apassionada relació entre tots dos.
Us deixo amb un parell de fragments:

"Li diu perversa, i ella el mira amb tedi, i la mirada buida de noia avorrida irrita en Joan i ataca més a fons, fins arribar, amb les paraules, als llocs secrets on la pell és fina de debò i on fa mal fins el ròssec d'una ala de papallona."

"La memòria li havia fugit del cao sense soroll, com el fum d'un cigarret davant d'una finestra oberta".

12 comentaris:

Montse ha dit...

no em diguis! A mi, en el seu dia no em va agradar gens... però si tu la recomanes, segur que la torno a llegir i que ara m'agrada! ja m'he fet gran :)

què tal el petitó?

Striper ha dit...

Aquest llibre i també el de dones el vaic regalar per un sant Jordi, i ara estic pensnr a qui...

GAIA ha dit...

Doncs em quedo amb la teva crítica. No és la primera vegada que la sento bona

Thera ha dit...

Fa temps que el vaig llegir, a mi em va agradar, em fas venir ganes de fer-li una rellegida!

Cèlia ha dit...

A mi també em va agradar molt... quina força!

Deric ha dit...

alguna cosa he llegit d'ella però no em convenç

Sandra D.Roig ha dit...

donçs.. no el coneixia pero l'adaptació de Joan Oliver de Bernard Shaw em va encantar, tant que es el meu llibre preferit.
:) la llegiré.

kweilan ha dit...

Fa temps que la vaig llegir i em va agradar molt.Ara me l'has fet recordar.

El veí de dalt ha dit...

Doncs jo estic amb l'Arare. Em sap greu. A mi em va deixar fred el llibre...

bajoqueta ha dit...

M'encanta la Simó!

caterina ha dit...

L'únic que he llegit de Clara Simó va ser "Raquel" (crec recordar que es deia) a l'institut però no la record com una de les lectures que m'agradés més, pel que posteriorment mai ha estat una escriptora que em cridi l'atenció. I segurament vaig errada. Miraré de tenir-la més present de cara futures compres literàries :)

Goculta ha dit...

La vaig llegir i em va esgarrifar, pero també em va agradar està molt ben escrita