09 de desembre 2016

DE COM ESCRIURE UN NANOCONTE ESBORRANT UNA PARAULA


M’agrada jugar amb les paraules, puc escriure nanocontes si les miro a fons per a veure què em diuen, o girant-les, o reinventant-les, o esborrant-les.  Us explico una anècdota de com vaig escriure un nanoconte sense escriure ni una sola paraula, sinó esborrant-la.
A la feina fa un parell d’anys que patim un programa per a tramitar les factures de forma electrònica. De tant en tant, algunes factures es queden penjades en una mena de limbo. Manel, un company de feina, em va deixar una nota damunt la taula, en relació amb unes factures que li corria pressa tramitar, i que calia reprocessar..
Com que coneix la meva faceta de microcontista, em va dir que aquella nota breu era com una mena de nanoconte dels meus. Davant d’ell me la miro, i li demostro que per a convertir-lo en un nanoconte sobrava una paraula, com podeu veure a la imatge.

Esborrar és una de les feines més importants d’un escriptor.

1 comentari:

Helena Bonals ha dit...

Molt bo el comentari final. S'ha de dir el màxim amb el mínim de paraules.