21 d’abril 2017

Un Sant Jordi, dos llibres


No sé si ho sabíeu, però aquest cap de setmana és Sant Jordi, uns dies una mica moguts per als escriptors; ja està bé de tant en tant.
La indústria es mobilitza els mesos abans, les distribuïdores treuen fum les últimes setmanes o dies, els llibreters no saben on posar les caixes; la primavera és la gran campanya editorial de l'any, i sembla que els llibres amb una antiguitat de tres o quatre mesos ja comencin a molestar (que s'apartin, que arriben llibres més joves i forts!).
Molta gent em pregunta: treus llibre per Sant Jordi?
Jo no trec mai cap llibre especial per Sant Jordi, en publico o, més ben dit, me n'han publicat, al llarg de tot l'any, i sempre he considerat com a "llibre de Sant Jordi", aquell que no va viure el Sant Jordi passat, és a dir, 365 dies de marge.
Per això, enguany tindré el cor dividit entre dos llibres molt especials: la meva primera novel·la El nostre pitjor enemic (Cossetània Edicions) i el que podríem etiquetar com a llibre de viatges petits La vida darrere de l'aparador (Onada Edicions).
Les últimes setmanes combino actes de tots dos, i amb tots dos vaig de la mà, i tots dos em faria goig dedicar-los aquest Sant Jordi, de tot cor.