16 de maig 2023

Divendres fotogàfics; una mirada literària

El proper divendres faré una activitat especial i diferent: participaré als Divendres fotogràfics que Rafael Ricote organitza cada mes a la Biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa.

Aquest divendres em sentiré una mica un usurpador, perquè la fotografia no és el meu àmbit, i no em considero fotògraf, ni bo, ni mediocre, ni de cap tipus, simplement algú que li agrada fer fotografies i té anotat aprendre'n algun dia una mica en un llista molt llarga de coses pendents.

Tampoc tinc una càmera adequada i simplement, ara amb el mòbil, em dedico a conservar records en forma d'imatges, com tants milions de persones, però sí val a dir que em dedico a capturar moments o coses que trobo pel món que em transmeten emocions i que poden suggerir històries. Emocions i històries, dues paraules que són la matèria primera de qualsevol escriptor.

Sovint m'inspiro per a escriure amb fotografies meves, i més encara amb imatges d'altres, que recullo al meu blog en aquest enllaç.

Aquest divendres compartiré una mostra de la meva forma de mirar, amb exemples de les històries que aquestes mirades em suggereixen, i de com es transformen en paraules.