11 d’agost 2007

Més propostes per al 16è Joc literari

Avui mostro altres suggeriments de finals alternatius del conte "Colors", tal com us vaig demanar al 16è Joc lilterari. N'hi hauran més. Us recordo que els premis d'aquest mes són lots de llibres d'Aeditors i de Cossetània Edicions.
"Finalment, un arc de Sant Martí s'obri pas enmig del mural de colors dibuixat, portant-nos a la tristesa d'un dia de pluja però, alhora, portant-nos també esperança amb uns raigs de sol que donen llum a la vida"
Laura Orellana

"I en una festa de la llum, apareix el gran astre, no deixant ni un racó sense il·luminar."
Mònica Roig

"En un primer moment, el negre ho envaïa tot, creant un fons uniforme i poc esperançador, sense que s'albirés en l'horitzó la intenció de cedir ni tan sols un punt de terreny guanyat. Donava la sensació que una eternitat buida havia arribat, conquerint tot l'espai possible, deixant al seu lloc un regust amarg, que hom paladejava amb discrepàncies al principi i al qual amb el pas dels minuts em vaig resignar. Estava sol assegut a la cadira nova de l'àvia, era de plata vella i d'or fi i l'havia comprat ahir, però ella avui ja no hi és.
S'escorren les llàgrimes entre les galtes, poc a poc baixen la meva cara i moltes, salades, em van a la boca. D'altres es tiren de la barbeta i em cauen a les faldes, on sense fer soroll, s'assequen.
Em noto feixuga, inútil i ara, sola. Ja no penso. M'expresso amb la mirada, i avui està callada.
Camino poc a poc i agafo un trabuc i torno a seure. El tinc damunt els genolls i l'acaricio igual que un gatet. L'agafo fluix i m'apunto. Disparo.
La meva mirada està callada i ho acaba de veure tot negre. Quasi al final, un vermell apassionat ho esquitxa tot, sense miraments, omplint l'espai de vida."

David Ventura