12 de juliol 2011

Sensacions de la 4a Jornada Literària de Cornudella de Montsant

9 de juliol. L'Íntim, un vell teatre de principis del s. XX, torna a obrir les portes per acollir la 4a Jornada Literària de Cornudella de Montsant. La gent del poble esperava el moment amb il·lusió i gairebé 150 persones omplen la platea de l'Íntim i les llotges del primers pis; han de portar més cadires. Les velles fustes del local cruixen.




Autors i autores convidats van arribant i prenen seient a l'escenari. Àngel Lluís Carrillo, Joan Todó, Mercè Climent, Francesc Mompó, Roser Amills, Víctor Amela, Fede Cortés, Jordi Pijoan-López en representació d'Un riu de crims, i jo mateix, presentem els nostres llibres. Parlem d'amor, de passió.



Després, l’actor Anton Dalmau dóna vida de forma extraordinària als versos de Joan Baptista Espasa, el poeta local que morí fa deu anys, i segur que algú s'emociona a la sala.

Com a cirera dolça i riallera, el grup teatral TEBAC interpreta l'espectacle Una sortida digna, basat en alguns dels meus contes del llibre homònim, on tracto la mort amb humor i tendresa. En un moment de la representació, la Mort em desafia, i em diu si tindré tan sentit de l'humor quan m'arribi l'hora i ella em miri cara a cara. El públic se'n riu molt, i jo deso el moment com un dels millors records de la meva vida literària

Les velles fustes del local cruixen d'emoció; en recordava el soroll, en recordava l'olor. L'accés al segon pis no és viable, vell teatre del meu poble, però l'escenari manté la màgia encara.


Gràcies a tothom per fer-ho possible; públic, autors, autores, actors, actrius, i a tothom que ha participat a l'organització i que m'ho ha fet tan fàcil.


Més informació al comentari de Roser Amills.


O al comentari de Francesc Mompó.

O al comentari de Mercè Climent.
I més imatges a la meva Galeria de fotos.

1 comentari:

angellluis.substack.com ha dit...

Un gran dia. Vas organitzar unes grans jornades.
Enhorabona pel teu esforç i una abraçada.