31 de maig 2009

Cames de seda, de Maria Mercè Roca

Gelosa, confosa, atordida, rebutjada, alterada, enyorada, consternada, cansada, trista, sola, alarmada, desconsolada, coaccionada, apartada, empresonada, ferida, humiliada, avergonyida, impotent, desvalguda, aclaparada, trasbalsada, desil·lusionada, exaltada, furiosa, sobresaltada, colpida, excitada, nerviosa, mesquina, exaltada, indecisa, insegura ...

Aquests són alguns dels adjectius amb què Maria Mercè Roca defineix l'Adriana, la protagonista de Cames de seda, que per a mi, és la millor de les seves novel·les que he llegit.

L'estructura és perfecta i narra els dies que transcorren des de que l'Adriana rep la trucada que anuncia la mort per accident del fill del seu marit i el funeral. L'Albert, el seu marit, viatge a Suïssa acompanyat de la seva ex per a recollir el cadàver, i durant aquest temps l'Adriana reflexiona sobre totes les seves inseguretats presents i passades, i ens fa un repàs a petites pinzellades de la seva vida: l'enyorament de la figura del pare, el sentiment de culpabilitat que li provoca la seva mare i la Consol, la criada de tota la vida, els amors fallits, la necessitat de sentir-se acaronada i estimada, la fredor del seu marit...

Vam comentar la novel·la a la darrera sessió del Club de lectura de Tortosa i, en caràcter general, el personatge ens va semblar ple d'una enorme buidor que intenta omplir debades amb l'alcohol, les pastilles i esporàdics amants que no acaben de satisfer els seus neguits. Membre d'una família acomodada i sense gaires ocupacions, l'Adriana viu reclosa en els seu propi egocentrisme.

La novel·la està narrada amb mestria i farcida de petits detalls que satisfan els amants de la literatura, de les guerxades a la tendresa.


Podeu llegir un comentari sobre la novel·la a Llibrófags.

10 comentaris:

L'Espolsada llibres ha dit...

La vaig llegir fa molts anys, però la recuperaré.

Striper ha dit...

No la he llegit perop segur que sera una lectura per vacances.

Ma-Poc ha dit...

Interessant... No l'he llegit però pel que dius pot ser força interessant! :)

Joana ha dit...

La vaig llegir fa uns anys i em va encantar.

Carme Rosanas ha dit...

Jo també la vaig llegir fa molts anys i m'esgarrifa veure la poca memòria que tinc... però em va agradar.

kweilan ha dit...

Quan la vaig llegir em va agradar força també.

pepi ha dit...

Miraré de llegir-ho

Anònim ha dit...

Faig el treball de recerca sobre aquest llibre, si algú pogues ayudarme su agrairia molt. Gracies

Isabella ha dit...

També tinc la meva ex de tornada immediatament després de contactar amb el doctor Ogbidi. el meu ex Ray Pascal em va deixar fa un any, em va deixar el cor trencat així, un amic meu em va donar aquest correu electrònic de contacte ogbidihomeofsolution1@gmail.com i whatsapp número +2348052523829. Em vaig posar en contacte amb ell i el meu Ray em va tornar amb molt d'amor. en cas que necessiteu el seu poderós encanteri, també podeu arribar a ell, el 100% segur.

Anneli Jäätteenmäki ha dit...

Em dic Andra Maria Lupu, forma, Andorra la Vella. Després de dotze anys de matrimoni, jo i el meu marit hem estat en una disputa o l’altra fins que finalment em va deixar i es va mudar a Califòrnia per estar amb una altra dona. Vaig sentir que la meva vida s’acabava i els meus fills van pensar que mai no tornarien a veure el seu pare. He intentat ser fort només per als nens, però no he pogut controlar els dolors que turmenten el meu cor, el meu cor estava ple de dolors i dolors perquè estava molt enamorat del meu marit. Cada dia i nit penso en ell i sempre desitjo que tornés a mi, estava molest i necessitava ajuda, així que vaig buscar ajuda en línia i vaig trobar un lloc web que em va suggerir que el doctor Osagiede pot ajudar a tornar ràpidament. . Per tant, vaig sentir que l’hauria de provar. Vaig contactar amb ell i em va dir què fer i ho vaig fer, després va fer un encanteri d’amor. 48 hores després, el meu marit em va trucar realment i em va dir que ell trobava a faltar jo i els nens, així que és increïble. Així va ser com va tornar aquell mateix dia, amb molt d’amor i alegria, i va demanar disculpes pel seu error i pel dolor que va causar a mi i als nens. A partir d'aquell dia, el nostre matrimoni era ara més fort que com abans, tot gràcies al doctor Osagiede. és tan poderós i vaig decidir compartir la meva història a Internet que el doctor Osagiede real i poderós lletre d’encanteri que sempre pregaré per viure molt de temps per ajudar els seus fills en temps de problemes, si esteu aquí i necessiteu el vostre ex. de tornada o el teu marit es va mudar a una altra dona, no ploris més, contacta ara amb aquest potent ruixador d’encanteri. Aquí teniu el seu correu electrònic de contacte a: doctorosagiede75@gmail.com o whatsapp al +2349014523836
o viber +2349014523836