20 de juliol 2008

Auxili perdó, de l'autor Frédéric Beigbeder

La darrera novel·la de Frédéric Beigbeder ens transporta, entre altres coses, al món de les models publicitàries, de manera sarcàstica i àcida, un món on s'hi barregen el poder, els diners, el sexe, que al llibre vénen a ser la mateixa cosa.
Octave, el protagonista, és un cínic publicitari a qui li encarreguen que busqui una nova imatge per a una campanya de cosmètics, i viatja a Rússia per a trobar una noia de catorze de la qual s'acabarà enamorant. Serà un amor impossible que ell, que creia estar vacunat contra els excessos de l'amor, ja no s'esperava i que el transtornarà.
A la novel·la l'autor ens fa reflexionar sobre els perills de l'amor, sobre la passió, sobre els esclavatges d'un món de la moda sense ànima ni remordiments, i sobre els nous rics de Rússia sense escrúpols.
"L'amnèsia em semblava el somni de la llibertat."
"Els homes que comparen les seves cilindrades em fan pena."
"Tothom volia ser únic, però en realitat tothom volia assemblar-se a la mateixa portada de revista."
"A mi les bombes m'agrades sexuals; i els atemptats, al pudor."
"Resumint, tinc 40 anys: no sé qui sóc i ja no sóc qui era."
"He calculat que m'he passat un quart de la meva vida davant la tele. No sé de què tinc més ganes: si de trencar-la o d'entrar-hi."
.
NOTA: post eliminat i tornat a crear, per evitar l'entrada de comentaris pirates que estaven arribant.