28 de novembre 2010

Oli en un llum, d'Ignasi Revés

Coneixia les gustoses dots narradores d'Ignasi Revés a través dels seus llibres d'itineraris d'esmorzars per Lleida i les Terres de l'Ebre, i ara tocava tastar la seva primera novel·la, Oli en un llum, editada per Fonoll. El llibre ens narra la vida quotidiana del Joan, un jove pagès d'un poble de Les Garrigues, del seu somni de transformar el tros d'ametllers (sempre de collita tan fràgil) en oliveres, que topa amb el caràcter conservador de son pare, les seves dificultats per trobar parella, les disbauxades nits de cap de setmana on poder desfogar-se... I no només del Joan, sinó de tot un seguit de personatges i ambients que els que som de poble com jo coneixem perfectament. Priorat i Les Garrigues són comarques veïnes, i molts dels fragments dels llibre m'han semblat fotografies que reconec amb facilitat.
En resum, un bon retrat d'una forma de vida que està en perill d'extinció, però que compta encara amb herois i heroïnes que resisteixen amb tossuderia de titans.
I no, la vida no és sempre com oli en un llum.

5 comentaris:

Roser Caño Valls ha dit...

Ets un blocaire molt matiner Jesús. Un apunt molt interessant sobre la novel·la d'Ignasi Revés. Em meravella la teva capacitat per donar a conèixer autors i llibres que s'acaben de publicar. Gràcies!

Ignasi Revés ha dit...

Aquest llibre només m'ha donat alegries, Jesús. Gràcies per l'apunt.

Rosa ha dit...

Aquest el tinc pendent de llegir, però pel que dius estarà bé. Esmorzars de Lleida em va encantar.

Anònim ha dit...

Hi tant que la vida no és oli en un llum. El primer de tot, però, és poder-la viure

Anònim ha dit...

I bon dia Jesús, que se m'ha oblidat