07 de novembre 2010

Un estiu a Borneo, de Pilar Garriga

Adreçada al públic juvenil, Un estiu a Borneo, de Pilar Garriga, ens explica l'aventura del Martí, un noi no gaire apassionat pels estudis a qui sa mare decideix enviar a Borneo a passar l'estiu, en companyia de la seva tieta, veterinària encarregada de tenir cura dels orangutans. Tan sols la motivació d'aquest vitage desperta el jove Martí, que aquell any treu millors notes que mai (gairebé tot suficients, però tot aprovat!).

El viatge serà llarg, amb diverses escales que seran com etapes en el ràpid aprenentatge de la vida que aconseguirà el Martí aquest estiu.

A Borneo, Martí viu amb intensitat i il·lusió la tasca de la seva tieta amb la cura dels orangutans, i pren consciència dels perills a què els sotmetem els humans, i s'emociona amb cada vivència que el canviarà per sempre.

El llibre està basat en fets reals, i l'autora s'ha inspirat en l'experiència de la seva germana.

1 comentari:

Núria Martí Constans ha dit...

M'agraden els llibres de literatura juvenil. N'he llegit uns quants i m'ho passo francament bé. Ara em ve al cap un d'un autor gironí que conec, en Josep Solés, i que es diu Clarobscur. I és que la història comença al Museu del Cinema de Girona, i el tinc al costat de casa!
em sembla que aquest que dius pot estar molt bé. I guaita, té l'afegitó que es basa en fets reals. però tot s'hi basa, oi?
Una abraçada!