31 d’octubre 2014

Taller de creativitat narrativa



Divendres passat, enceto noves aventures. La Institució de les Lletres Catalanes, en col·laboració amb L'Institut Català de la Dona, han engegat el programa Escriptors de capçalera, al qual estic inclòs escollit per la Biblioteca Marcel·lí Domingo. Dins d'aquest programa, enguany  havia de fer alguna activitat a la biblioteca (una, o vint-i-una), i vaig creure oportú aprofitar-ho per fer quelcom diferent dins la meva trajectòria. I vet aquí que proposo un Taller de creativitat narrativa. la meva intenció no és ensenyar com s'ha d'escriure, sinó mostrar on podem trobar espurnes que encenguin la imaginació, que despertin les muses.
Des de primer moment em va sorprendre l'èxit, ja que es va apuntar més gent del que imaginava. I arribat el dia, és a dir, divendres passat, tenia els meus dubtes de com sortiria tot plegat, si el taller compliria les perspectives de la gent. Però de seguida es desvetllaren els dubtes i vaig començar a ensenyar i improvisar uns quants trucs. Vam riure, vam imaginar, vam crear, vam xalar.
I sí, crec que tot plegat es pot repetir.