14 de juliol 2023

Mostra de Poesia Tortosa 1980

 


Una de les gràcies dels diLLUMs és que ens ha permès contactar amb persones diverses, i que neixi afecte i estima. Una mostra són els reglas que sovint m’arriben. Per exemple, durant la trobada del mes de juny, Joan Ortí, de l’associació Maestrat Viu, em va obsequiar amb el llibre Mostra poesia de Tortosa 1980. Es tracta d’un exemplar que ell tenia a casa, i que va considerar que es trobaria millor a les meves mans. El gesto m’omple d’emoció, i més encara quan comprovo molts dels noms del participants en aquella mostra: Gerard Vergés, Manuel Pérez Bofill, Jesús Massip, Cinta Massip, Anna Bel, Rosa Sánchez, Albert Roig, Joan Ramon Roig, Daniel-Julià Ribé, Jesús M. Rodés, Jaume Rocamora, Ricard Martínez, Josep Bayerri, Xavier Canalda, Jesús Francesc Massip, Josep Juan Moreso, Josep Matamoros.

Aquells primers vuitanta jo encara no havia aterrat a Tortosa, no coneixia ningú dels participants. Després he tingut relació amb molts, admiració i, sobretot, afecte. El llibre, editat quan jo era jove, ha patit els estrall del pas del temps, i les pàgines estan grogues, i es nota des de lluny la seva edat. Però tots dos estem prou en forma, encara.