20 de gener 2009

Fragments recomanats: Marques de naixement, de Nancy Huston

Des de fa setmanes aquesta secció dels dimarts us vol donar l'opció de compartir fragments de llibres. Avui, la Carme Rosanas recomana un fragment de Marques de naixement, de Nancy Huston. Us convido a proposar el vostre.
.
-És un descans trobar algú que parli l'anglès tant bé – li dic - . L'hebreu és difícil quan no és la teva llengua materna.
-Tampoc és la meva.
-Ah! No?
-No. La meva és l'àrab.
-Vaja! Així que tots dos som estrangers - comento, alegre per haver trobat alguna cosa en comú entre nosaltres.
-En absolut. Ni tan sols saps a quuin país ets, oi? L'autèntic nom d'aquest país és Palestina. Aquest és el meu país. Aquí els estrangers són els jueus.
-Jo creia ... que era de ...
-Els jueus el van envair. Tu ets jueu. I ni tan sols coneixes la història del teu propi poble?
-Veuràs, la veritat és qaue no sóc gaire jueu - dic nerviós en veure que ja hem començat a pujar el darrer tram d'escala.
Nouza riu.
-Què vol dir això que no ets gaire jueu?
-Bé, doncs que la meva mare no va néixer jueva i no celebrem les festes ni res de tot això. En el fons sóc bàsicament americà.

3 comentaris:

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Jordicine ha dit...

Ja estic llegint 'El vertígen del trapezista'. Quan l'acabi, si no t'importa, faré un post al meu blog. Una abraçada i fins aviat.

Striper ha dit...

Aquest fragment sembla estar d'actualitat.