28 de març 2011

Presentació virtual de I un cop de vent els despentina


Com ja és tradició en els darreres llibres, arriba la presentació virtual del nou recull de relats, I un cop de vent els despentina, publicat per Cossetània Edicions; el meu sisè llibre, el cinquè tossut intent de viure del "cuento".

Sovint el vent sotraga les nostres vides i, de vegades, alguna ràfega inesperada amenaça de fer-nos caure. Sovint, però, el vent només ens sacseja una mica, ens despentina, i ens recorda per un instant la dificultat de restar immòbils. Després, continuem endavant. Més o menys, això els passa als protagonistes del llibre, com a un botiguer a qui li succeixen coses molt estranyes fins que descobreix ser un personatge de Pere Calders, o algú que badant mentre mira unes obres descobreix el sentit de la vida, com els papers que el vent fa ballar pels carrers de Tortosa, o com els protagonistes que respiren a Cornudella o Siurana. Algun conte està inspirat en les dones que fan espelmes a Arnes, o en la cançó que sona al vídeo de Jesús Fusté. El vent ja no m’espanta tant, i me l’he fet amic, potser acostumat a viure vora l’Ebre, o potser perquè bases més sòlides em sostenen.

En resum, el llibre presenta històries senzilles, petits intents de despertar emoció i tendresa en poques línies, o un somriure de complicitat.
La primera presentació en viu arribarà de la mà de Manuel Pérez Bonfill i d'Estrella Ramon. . LLoc: Biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa Data: 31 de març Hora: 19.30 h.

16 comentaris:

La Meva Perdició ha dit...

felicitats de nou, seguirè la pista al llibre ^_^

Joana ha dit...

M'ha encantat la presentació, i ja se, ho se, que el llibre també m'agradarà.
Felicitats per la nova criatura.
Una abraçada.

Gemma ha dit...

Per molts anys Jesús!

Ja tinc ganes de tenir-lo a les meves mans :)

McAbeu ha dit...

Ja el tenim aquí, de moment virtualment però ben aviat espero tenir-lo a les mans.
Felicitats per seguir intentant viure "del cuento". :-)

Jesús M. Tibau ha dit...

Per cert, en aquest enllaç podeu escoltar, tot i que amb mala qualitat, el relat inspirat per la cançó de Jesús Fusté:
http://jmtibau.blogspot.com/2009/07/nit-de-sant-llorenc.html

Jesús M. Tibau ha dit...

I podreu escolat a Jesús Fusté en directe el proper diumenge 3 d'abril a les 18h, i dins la programació del
Barnasants, al centro galego de Barcelona (Rambla
dels caputxins 35-37).
Us ho recomano!

Pakiba ha dit...

Enhorabona , m'encanta la presentació que has fet, espero tenirlo a les mans.

Pilar ha dit...

Enhorabona Jesús! Espero tenir-lo aviat...A veure si tinc temps i faig un volt.

Laura Dalmau ha dit...

Grans Felcitats JesúsM.

Beatriu ha dit...

Enhorabona, segur desprendrà tanta sensibilitat i tanta tendresa com sempre. Segur està ple d'aquests personatges que el vent ens porta amb aroma a records, coneguts i somiats. Gràcies per deixar-nos un altre trosset d'univers quotidià. Espero tenir-lo aviat.

Sebastià Martori ha dit...

Felicitats. Sincerament, m'has fet obrir la gana literària i friso per menjar-me aquesta sopa de lletres.

bertus de barna ha dit...

Molt bé la presentació. Felicitats Jesús !

Cèlia ha dit...

estic a punt a començar-lo, i a més dedicat i tot, perquè m'encanta llegir llibres dedicats... i si el vent em despentina, ja estic acostumada en terres de mestral!

Joana ha dit...

Felicitats! Un atre al sac...però encara no vius del "cuento"? jejej

Pere ha dit...

Enhorabona i espero que puguis seguir vivint del "cuento" molts anys més.

Bona nit Jesús M.

Marta ha dit...

Felicitats!