16 de novembre 2012

Gerard Vergés, la biografia

Demà 17 de novembre es presenta al Teatre Auditori Felip Pedrell de Tortosa el llibre Gerard Vergés i Príncep, publicat per Onada edicions i escrit per l'amic Emigdi Subirats. Més informació aquí.
Vergés ha rebut nombrosos homenatges darrerament, i més que n'hauria de rebre, i en alguns he tingut el plaer de participar.
Com un acte més d'homenatge, us convido a escoltar la lectura de L'ombra rogenca de la lloba, que s'ha emès per diverses ràdios locals.
Un dels majors regals que m'ha fet Gerard Vergés fou presentar-me el meu darrer llibre Molles per no perdre'm, un dietari amb molt de protagonisme del meu fill. En acabar l'acte a la Biblioteca, mentre jo signava exemplars, vaig veure de reüll com Vergés s'aproximava al meu fill i li deia coses. Més tard, a casa, el meu fill em preguntà qui era aquell home vell a qui li costava caminar amb un bastó. I li vaig explicar, i ell va agafar un dels meus llibres de Vergés que tenia damunt la tauleta del menjador i es va posar a llegir-lo (té 3 anys). M'agrada Vergés, va dir.
Demà no podré estar a la presentació del llibre, i bé que em dol, però ell ho entendrà; coincideix amb la primera festa de la nova escola del meu fill. Ell en té set, de fills; sí, m'entendrà.