10 de març 2023

Potser la compassió està inclosa

 

Visita a la clínica dental que he ajornat unes setmanes, amb temor que aquest retard hagi complicat el problema inicial. Altres prioritats han requerit la meva atenció, i ho tornaria a fer , sense dubte, em dic a mi mateix, convençut, o per a convèncer-me; però fa anys que intento no enganyar-me massa sovint (ens coneixem una mica, jo i jo), i reconec que certa por a aquest tipus de servei (injustificada en base a la meva experiència) em posava fàcil agafar-me a qualsevol excusa.

Anàlisi professional de la situació, radiografies que em comenten per a explicar com està el tema i les possibles solucions, que debaten entre dos dentistes, crec que mare i fill, amb termes tècnics que tradueixen per a la meva comprensió. La mare, que ja em coneix de fa anys, em tranquil·litza: si hagués vingut fa setmanes, no hi hauria guanyat res; no crec que m’enganyi, però segur que ho diu en part per a treure’m el remordiment. Potser la compassió està inclosa al pressupost que em detallen; és benvinguda, sigui com sigui.