26 d’abril 2013

Marató de lectura

Una de les activitats en què vaig participar el passat Sant Jordi fou la 1a  Marató de lectura en veu alta a l'Escola de Ferreries, on vaig llegir un poema de Joana Raspall, i el conte Magnetisme, del recull I un cop de vent els despentina. Després vam passar el curtmetratge que fa un parell d'anys van fer a l'Escola Daniel Mangrané de Jesús.
Segurament aquesta va ser l'activitat més enriquidora del dia. Va ser un plaer llegir davant l'alumnat de 5è, que escoltaven en silenci, rient quan tocava riure i, per tant, atents. A l'hora d'escollir el conte vaig dubtar, perquè els meus relats no van adreçats precisament al públic infantil, però els xiquets i xiquetes són petits d'edat, però no babaus, i saben entendre un relat encara que vagi adreçat a un públic adult.
Durant la jornada va participar gent de la política, escriptors, pares, mares, etc. El cap d'estudis va remarcar als alumnes que si gent important (em fa gràcia, o em ruboritza, que es refereixin a mi com a "important") els havia vingut a llegir, és perquè la lectura és important.
Als passadissos vaig coincidir amb amics com Manel Ollé (sempre apassionat i apassionant) i Gustau Moreno,  periodista en el paper de pare.
Abans de sortir signo al llibre d'honor de l'escola. Hi deixo un nanoconte; m'emporto esperança.
Més informació a la web de la Biblioteca de l'escola