23 de gener 2014

277è joc literari

El joc literari d'avui fa de pont entre el facebook i els blogs. Arran d'una iniciativa sorgida a facebook, l'entitat de Tortosa  Atzavara-arrels em convida a seguir el joc, seguint les instruccions següents, que cal que copiï tothom que el continuï:
. "Omplim Facebook de literatura. A tots aquells que cliqueu "m'agrada" us assignaré un autor i heu de buscar algun fragment d'alguna obra (des d'un aforisme a un paràgraf) de l'autor assignat i pujar-la al vostre perfil de Facebook amb aquest mateix text. Així tots compartirem literatura i crearem una gran xarxa"
.
En el vostre cas, podeu seguir el joc posant comentaris en aquest apunt del blog, o clicant m'agrada a l'apunt del meu facebook que trobareu en aquest enllaç.
. A mi m’ha tocat Salvador Espriu, i escullo el poema Els jacints, del llibre Les hores:
 .
Sentir només, saber de cada cosa
el nom senzill, el simple nom, carícia
com de l’abril damunt les noves fulles,
mentre la llum de pluja de la tarda
s’allunya a poc a poc amb els jacints.
Clar moment de la flor, emmirallada,
molt guardada, darrera
bellesa d’unes flors dintre els meus ulls.
Després, per l’aire, a penes
fràgil record, enllà del verd intens

d’herba que milla aquesta lenta pluja.