05 de febrer 2023

A peu, i a poc a poc, gaudirem cada detall; gràcies, Josep Maria Espinàs

 Crec que jo no seria la mena d'escriptor que soc, si no fos pels seus llibres. O potser m'ha influït, perquè m'agrada pensar que tenim tarannàs similars. Una de les persones, fora del meu cercle personal, que més admiro. L'autor de qui he llegit i rellegit més llibres; mitja lleixa és plena de les seves paraules, d'una mirada de qui em declaro deixeble. Sense ell potser no hauria escrit un llibre com La vida darrere de l'aparador, on bado i anoto allò de senzill i proper que vaig veure dins de botigues de Tortosa, perquè em feia mandra viatjar de poble en poble. Potser L'espectacle de la vida, el meu dietari, no tindria el mateix to. Gràcies per tant, Josep Maria Espinàs, seguirem a peu, gaudint de cada detall, a poc a poc.

Et llegirem.