19 de gener 2010

Escriptor a l'aula: visita al CEIP Daniel Mangrané


A través del programa Itineraris de lectura de la Institució de les Lletres Catalanes, ahir vaig anar convidat al CEIP Daniel Mangrané de Jesús, per passar una bona estona amb els cursos de cicle superior de primària. Em van fer una entrevista molt professional que podeu veure al blog de l'escola, vaig explicar-los resumidament la meva trajectòria i la major part del temps vaig dedicar-lo a satisfer la seva curiositat. Bàsicament, el que procuro demostrar-los en aquestes xerrades és que els escriptors som persones normals, i que el xiquet petit d'una família humil d'un petit poble d'una petita comarca també pot arribar a ser escriptor.

El col·lectiu de xiquets i xiquetes d'aquesta edat és un dels més agraïts; perden la vergonya als pocs instants i no es tallen per fer qualsevol tipus de pregunta: quants diners guanyo amb cada llibre, si tinc enveja de l'èxit d'altres escriptors, si tinc fills i els explico contes...
Abans ja havien llegit alguns contes que vaig seleccionar, més adequats a la seva edat. En un d'aquests contes parlo d'una cançó infantil de la meva època, i em demanen que la canti! Llenço pilotes fora i intento embolicar a les mestres que ens acompanyen. Tothom surt indemne i els proposem que la busquin al Youtube.
En resum, un plaer i rialles finals, com podeu veure a la foto.

8 comentaris:

Brian ha dit...

i es que els xiquets sovint diuen la veritat tal com cal .... canviant de tema, va sortir una xiqueta a la tele anglesa dient que no entenia perque Deu volia que gent fesses explotar els avions, quan Ell mateix ho podria fer amb molta més facilitat, no?

Cèlia ha dit...

Estàs guapíssim amb tanta joventut!

Eva ha dit...

És tan bonic arribar a tanta canalla... Són experiències que omplen...oi?
Salut!!!

Mortadel.lo ha dit...

Oh! No vas cantar, Tibau? Pobrets!
Se't veu molt content...
Petonssssssss! Moltíssims!

Striper ha dit...

Me ha costat trobar-te estas fet un xaval.

Núria Talavera ha dit...

aquestes són les activitats que realment eduquen la canalla, són vivencials i tant ells com nosaltres -mestres i escriptors com tu- en gaudim moltíssim.

Unknown ha dit...

Va ser una activitat molt enriquidora per tot l'alumnat, si per ells fos encara estarien fent-te preguntes, les imatges t'ho diran, ja ho veuràs. Gràcies per venir.

jomateixa ha dit...

feu molt de goig, es nota que ho vau passar be