21 de setembre 2011

214è joc literari, homenatge a Monterroso

Fa uns dies, enfollit per una mena d'atac que m'agafa de tant en tant al facebook, i com un amena d'homenatge a Augusto Monterroso, li vaig donar la volta al seu famós conte del dinosaure (Cuando despertó, el dinosaurio todavía estaba allí) i en vaig escriure diverses versions, com aquestes:
.
Quan el despertador va sonar, el dinosaure l'esclafà d'un cop de cua.

Quan el dinosaure es desperta, ella li mossega l'orella carinyosament.
Si el dinosaure no es desperta, potser és que està a gust; deixa'l dormir una mica més.
Quan ell està allí, el dinosaure es fa l'adormit.
El dinosaure dorm arraulit, abraçat al seu petit cos com a un osset de felpa.
Quin dinosaure no dormiria al seu costat, amb un ull obert?
Si ets un dinosaure, vigila quan dorms, et poden escriure un conte.
Mentre Monterroso dorm, el dinosaure li xiula un conte.
Somia que és un dinosaure i quan desperta, no somiava.
Sacseja el dinosaure però no desperta. Canvia de tàctica; li fa un petó.
Qui pogués ser un dinosaure per despertar així!
Els dinosaures no dormen, fan una cosa millor.
Quan Monterroso desperta, el dinosaure encara està allí.
M'he tornat boig o sóc un dinosaure que dorm?
.
Al joc literari d'avui us proposo que en feu la vostra versió. La podeu penjar al vostre blog, facebook,twitter, etc, o en un comentari en aquest apunt, o enviar-me-la a jesusimaite(arrova)gmail.com.

29 comentaris:

Lluïsa Avante ha dit...

Somiava que era un ocell i quan vaig despertar era un dinosaure.

Jesús Párraga ha dit...

Ja t'ho vaig deixar al facebok però aprofitaré que ja estava fet:

"El dinosaure es va girar i li va tirar un mos al Jesús Maria perquè estàva ja més que fart de què el despertaren."

Carme Rosanas ha dit...

Sóc un dinosaure i no em vull despertar.

Carme Rosanas ha dit...

El dinosaure va fer un gran badall i se'm va encomanar.


Bé, em portarà una mica de temps dibuixar un dinosaure adormit, i un que badalli, però ja el penjaré al blog i al twitter també.

Jesús Párraga ha dit...

Un altre, un altre!:

"Quan Gregori Samsa es despertà un matí després d'una son intranquil·la, es va trobar sobre el seu llit convertit en un monstruós dinosaure."

O Bé:

"Quan el dinosaure va despertar Kafka, Monterroso encara era un enorme insecte."

Lluïsa Avante ha dit...

Tremolo.Em pensava que somiava i era el dinosaure gronxant-me.

llum ha dit...

Bo i despert, mantenia els ulls tancats per por d'obrir-los i trobar-se un dinosaure.

Lluïsa Avante ha dit...

Ets un dinosaure de debó? No, sóc un mirall.

Ricard Closa ha dit...

El dinosaure es va despertar sota el llit i acollonit, sabia que el nen dormia a sobre.

cantireta ha dit...

http://cantireta.blogspot.com/2011/09/montserroso.html

Joc de paraules amb l'escriptor i el meu nom, inclòs.Espero que us agradi.

Aleix a estones ha dit...

"Quan es va despertar, el dinosaure s'havia extingit. Quina mala nit, va pensar."

Aleix a estones ha dit...

"Monterroso es va despertar,sobresaltat,tossint un parell d'escates. Pobre dinosaure, va pensar"

jpmerch ha dit...

Quan es va despertar, la pel·lícula del dinosaure ja havia acabat.

Lluïsa Avante ha dit...

Tinc son, però el dinosaure m'ha près el llençol.

Lluïsa Avante ha dit...

-Dorms?
-No, dino saure i costa de pair.

lisebe ha dit...

Ja está penjat al facebook Jesus.

Gràcies!!

cantireta ha dit...

Els dinosaures van amenaçar les sargantanes amb extingir-les d'un cop de cua si explicaven les seues malifetes al pati del col·legi. Anys després, a això se l'anomenaria "bullying", perquè "sauriing" quedava fatal.

Joan Vigó ha dit...

El dinosaure el mira mentre es mou sigil·lós. Vol que la seva queixalada sigui el que el desperti. Abans d'abraonar-s'hi, desitja que l'estigui somniant.

Pakiba ha dit...

Ahir vaig veure "el árbol de la vida" i mentres surtia el "dinosaurio", pensaba i aixó que significa?.

Bestiolari ha dit...

En el meu somni jo cridava dinosaure!, dinosaure!, dinosaure!... i no el podia despertar perquè no dormia sinó que era sord. Somnis!

Alyebard ha dit...

Quan el dinosaure va despertar el cometa que havia d'extingir-los a tots entrava a l'atmosfera. A l'escriptor li mancaven un parell de glaciacions per a ser-ne conscient que era escriptor.

Anònim ha dit...

El petit dinosaure, despertà els somnis que encara li restaven.

Rafel ha dit...

Ja el tinc penjat. La foto, però, és més pragmàtica.

McAbeu ha dit...

Aquest dinosaure també ha tret el cap pel meu blog, el trobareu aquí:

http://xarel-10.blogspot.com/2011/09/jocs-literaris-den-tibau-setembre-2011.html

Josep M. Sansalvador ha dit...

Quan el dinosaure va anar a comprar-se un pijama, el van adeçar de seguida a la secció de talles grans.

(PD: em vaig posant al dia. El joc 213 també està al corrent al bloc)

Salut!

Elfreelang ha dit...

Hola jo també l'he penjat

Elfreelang ha dit...

perdó l'he penjat aquí

M. Roser ha dit...

Quan es va despertar no va veure el dinosaure, perquè estava espantat i s'havia amagat dins l'armari...
M. Roser

rosa ha dit...

Quan va despertar, de sobte s’adonà de la tristesa del moment. I va imaginar la solitud del darrer dinosaure.