31 de desembre 2013

Resum literari de l'any

Cada any m'agrada fer un recull de les activitats literàries en què he participat. És una bona excusa per recordar tota la feina feta i gaudir de la seva petjada, i adonar-te que no has perdut el temps:
.
Tens un racó dalt del món tv. Enguany he començat ja la 5a temporada com a guionista i presentador del programa de televisió de Canal 21, Tens un racó dalt del món, del qual ja portem emesos 131 programes.
Club de Lectura de Tortosa. A finals de l'any passat vaig creure convenient racionalitzar més la meva activitat, i vaig decidir, després de sis anys, fer una passa enrere com a coordinador del Club de Lectura de Tortosa, per a deixar-lo en mans de Sílvia Panisello. Finalment, no ha estat una passa enrere, sinó al costat, i he continuat, més a l'ombra, amb la coordinació.
Lectures de contes. Enguany he gosat portar les lectures dels meus contes a espais nous, i n'he fet al restaurant La rosa dels vents, i a la fàbrica de xocolates CREO, de Tortosa.
Relats a recer d'una guitarra. Juntament amb la màgia de la música de David Espinós, hem pogut portar el nostre petit recital de contes, Relats a recer d'una guitarra, al Campus de la URV de Tortosa, a la Jornada Literària de Cornudella de Montsant, i al Cultutardor de Santa Bàrbara.
Contes i música. Durant l'entrega de premis literaris a Falset, vaig tenir el plaer de llegir contes prioratins acompanyat de la guitarra de Toni Just.
Presentacions de llibres. M'ha plagut col·laborar amb amics i amigues de lletres en la presentació dels seus llibres: Fragments d'una roca, de Santi Borrell; El massís del Port, de Vicent Pellicer;  L'Abans, Tortosa, recull fotogràfic 1875-1975; Els cims invencibles, de Carme Meix; Les torres del cel, de Coia Valls; L'últim abat, de Martí Gironell.
Curtmetratge. Un regal fabulós; el grup CREA m'ha obsequiat amb el curtmetratge Aparent tranquil·litat, basat en un conte homònim del recull Una sortida digna.
Premis. Aquest 2013 m'han atorgat el Primer Concurs de Microcontes del programa Via Llibre del Canal 33, i el Mèrit de les Lletres Ebrenques, dins del marc de les Jornades de les Lletres Ebrenques d'Amposta.
Publicacions. Enguany no he publicat llibre propi, però he participat als reculls col·lectius Tren de buit, coordinat per la Biblioteca Marcel·lí Domingo, i 22 contes a la vora de la independència, de Voliana Edicions.
Jornada Literària de Cornudella de Montsant. Gràcies a la col·laboració de l'Ajuntament, enguany hem arribat ja a la sisena edició d'aquesta Jornada que organitzo al meu poble.
Fira del llibre ebrenc. He tingut el plaer d'iniciar una nova aposta de la Fira, participant a l'activitat Cara a cara autors-editors, llavor d'un fruit que veurà la llum en un futur proper.
Ensenyament. Gràcies al programa itineraris de Lectura he pogut visitar l'Escola Daniel Mangrané de Jesús, que van fer un excel·lent treball amb el llibre Molles per no perdre'm, i també a l'Escola d'Adults de Tàrrega. A més he participat a la Maerató de contes de l'Escola de Ferreries i a l'homenatge a Gerard Vergés fet a l'Escola Port-Rodó.
Premsa. He participat en diverses entrevistes en ràdios locals, he estat portada de la revista Lo Violí, els meus nanocontes apareixen de forma regular a la revista Saó, i al programa El Submarí de Ràdio Terrassa, i he col·laborat amb la revistat Tot Parc.
Vídeo lectures. He penjat més de 80 vídeos amb lectures de fragments d'altres llibres a Youtube i al meu blog De lector a escriptor.
Blog. He penjat més de 780 apunts en aquest blog amb comentaris de llibres, notícies literàries, reflexions, sensacions, desdefinicons, microcontes...
Contes a la carta. He iniciat l'aventura d'escriure contes a la carta com a regal personalitzat de convertir algú en personatge d'un relat, a partir de les dades que em faciliten.
Escriure.He escrit uns 14 contes, a més d'una bona colla de nanocontes, un poemari encara inèdit, i el que podria ser la meva primera novel·la, que ara reposa a l'espera d'una definitiva digestió.
Lectura. Col·laboració amb el Taller Cinta Dalmau de Tortosa en els actes d'homenatge a Salvador Espriu, amb la lectura de poemes.
I cada nit, li he llegit contes al meu fill.

1 comentari:

Maria Teresa Galan ha dit...

Felicitats, Jesús!!!! El teu 2013 ha estat molt profitós!

Ets un home d'una gran activitat, molt vital i creatiu.

Una abraçada i a regar el camí perquè sorgeixin noves idees.

Una abraçada