22 d’octubre 2009

Sensacions d'una molt més que triple presentació a Barcelona



A les 08.00 surto de Tortosa, amb les primeres clarors que il·luminen l'Ebre. Peatge ancestral a l'autopista. Deixo el cotxe a Vilanova i agafo rodalies (tinc esperit aventurer). Xàfec; odio anar amb paraigües. M'atanso a Barcelona: ferros, cables, grinyols de vies... Baixo a Gràcia i camí del Raval fotografio unes quantes portes obertes. Camino i bado; dec semblar estrany.
A les 12.00 entrevista a Vilaweb. Profunda, amena. Damunt la taula els tres llibres que presentarem avui: una bona mostra de l'empenta ebrenca, diu.
Faig un menú en un restaurant que vol sermblar rústic, antic. Posa que és de 1962. Jo no sóc tan vell, penso alleugerit, per poc.
A la tarda, processó penitent per diverses llibreries. Decebedor. En la majoria dels casos un sol exemplar d'Una sortida digna ja és troba amagat a les prestatgeries, o està col·locat erròniament com a occità, o els "sona", o el van tenir però s'ha esgotat (per què no en demanen més?). Només en una està ben posicionat, amb la portada que tant m'agrada ben visible. Em sento com si clamés al desert.
Em truca Jaume Llambrich, ànima de Petròpolis. No pot venir; té el xiquet malalt. Uns amics em confirmen la seva presència; soparem junts.
A les 18.30, arribada a la porta de la Catalònia. Abraçades, petons, complicitats, presentacions múltiples, il·lusió, més besades, agraïments, sensació de núvols clars, màgia. La gent que em segueix al blog em fa sentor especial. Sóc feliç i, més important, m'hi sento.
Presentem distesament els tres llibres, Àlex Ferré d'Aeditors, Pep Olivé de Cossetània, jo que parlo una mica de tots tres, i després lectura de poemes de Totes les baranes dels teus dits per part d'alguns coautors/es, primer tímidament.
Després, vi dolç.
Arribo a Tortosa a les 01.15. Cansat. Ple.
Moltes gràcies.

Per qui no ha pogut assistir, penjo un vídeo resum, així com enllaços a les presentacions virtuals dels tres llibres:


Més sensacions de:
Barbollaire
Assumpta
Marta
El veí de dalt
Gabriel

30 comentaris:

Manuel Pérez i Muñoz ha dit...

Acabe de descobrir el teu blog. Interessants les recomanacions. M'apunte l'adreça.

assumpta ha dit...

Compartir la vetllada amb tants blocaires units per una mateixa il·lusió, va ser fantàstic!!!

Gràcies Jesús per haver aconseguit que allò que va començar com un somni, és fes realitat.

;)))

Júlia ha dit...

Òndia, em va saber greu no poder venir, no sé què passa que totes les coses les fan els mateixos dies!!! Felicitats!

Cèlia ha dit...

Tot i dir-me vella de forma indirecta, m'alegro que hagi anat tan bé la triple presentació!

Carme Rosanas ha dit...

Cèlia, jo he passat per alt, fent veure que no ho sentia el tema de la vellesa i l'edat... encara que només sigui perquè és el Tibau... :)

La veritat és que la presentació va ser molt emocionant i amb molt a alegria de trobar-nos.

Va ser un moment fantàstic per col·leccionar.

Gràcies Jesús per fer-ho possible!

;)))

Marta ha dit...

Va ser una presentació molt bonica. I em va agradar molt conèixer a tots els blocaires i sentir la seva veu que només coneixia per llegir-la. Gràcies a tots.

Gabriel ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Gabriel ha dit...

Va ser una presentació bonica i entrenyable, com també va ser molt entrenyable conèixer de més aprop a tots els blocaires allí presents.

Anna ha dit...

Aixó del restaurant antic.... ho deixarem correr. He,he,he... va ser molt maco i vaig emocionar-me de coneixer a gent que fa tant de temps que segueixo i vaser fantàstic poder fer i rebre, algunes de les abraçades que tants cops he enviat i rebut on line...
Gràcies Jesús per fer-ho possible!

kweilan ha dit...

I a Lleida no vindràs a presentar el teu llibre? Felicitats!

khalina ha dit...

I jo que sóc una despistada i quasi vaig avui a la llibreria Catalònia.
VEig que va anar tot genial!

Rafel ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Rafel ha dit...

Va ser fantàstic anar a la presentació de Barcelona.
Fins i tot el temps va fer una treva per facilitar l'assistència.
Enhorabona,animar a molts blocaires a desbloquejar-se no té preu, posar veu i imatge ha estat una molt bona idea.

Endavant i bones presentacions.

Isabel Barriel ha dit...

Tot plegat, molt agradable! Gràcies a en Jesus Tibau, i a tota la concurrència...

Sandra D.Roig ha dit...

Com ja he dit al meu blog, ens vam engolir la distància de la xarxa.
memorable! Gràcies de tot cor!

Striper ha dit...

N'alegro que malgrat lael risc de rodalies t'hagui dsortit tot be.

Striper ha dit...

N'alegro que malgrat lael risc de rodalies t'hagui dsortit tot be.

mar ha dit...

un vespre amb caliu...

una abraçada!

Barbollaire ha dit...

Va tenir màgia...
Com la retrobada amb vells camarades que fa temps que no veus.
Tot va fluir d'una forma natural, dolça.
Plena de somriures, de complicitats.

Gràcies Jesús per "provocar-nos" d'aquesta manera!

Una abraçada
;¬)

Rita ha dit...

Una vetllada molt agradable i plena d'emocions per permetre'ns abraçar-nos i fer-nos petons de veritat...
Gràcies, Jesús!

Elfreelang ha dit...

Gràcies Jesús M. per deixar-nos aquí el resum pels qui volíem però al final no van poder assistir a la triple presentació...suposo que tot devia anar molt bé...feu cara de contents i satisfets...

Alegria De La Huerta ha dit...

Jo que et volia enviar un mail per a saber com havia anat la presentació i em trobo amb un vídeo ;)

Felicitats de nou i que tots els projectes tirin endavant ;)

Tu sempre amb la teva càmara... jeje!

Besets!

Josep M. Sansalvador ha dit...

M'hi afegeixo tard, però donant fe que va ser una vetllada amb molt d'encant. Felicitats a tothom !

Josep M. Sansalvador ha dit...

M'hi afegeixo tard, però donant fe que va ser una vetllada amb molt d'encant. Felicitats a tothom !

Mortadel.la ha dit...

I jo, la distreta de semmmmmpre!
Va ser formidable? Acollidorable! Fantastigable?
Vaig ser molt feliç. Molt!
Abraçades per tots

El Company de Venus ha dit...

Moltes felicitat, Jesús.

El veí de dalt ha dit...

Si ja ho han dit tots...què afegir! Un plaer saludar-vos a tot@s!

Jesús M. Tibau ha dit...

gràcies, aquests dies tinc poquíssim temps per a visitar-vos

LaMirandolina ha dit...

Enhorabona, Jesús. Encara que me la perdés, sembla que la cosa va anar la mar de bé! A veure si puc ser-hi a la propera.

Ma-Poc ha dit...

Felicitats per les presentacions! :)