10 de febrer 2020

Laura, d'Otto Preminger


Un nou fragment De pel·lícula. Aquest cop del guió de Laura, d'Otto Preminger:
.

Laura, la protagonista, interromp vanitós articulista mentre dina en un restaurant, per a demanar-li una col·laboració, i ell es nega atendre-la.
-No perdia res en provar. Hi havia la possibilitat que vostè acceptés. Seria important per a la meva carrera...
-Em sembla, noieta, que oblida una cosa més important que la seva carrera.
-Quina?
-El meu dinar.
-De veritat pensa això?
-No ho dubti.
-No em pensava que existís algú tan egoista!
-En el meu cas, l’egoisme està totalment justificat. Mai he pogut discutir un tema que capti més la meva atenció.
-Però vostè acostuma a escriure sobre la gent amb tanta comprensió i sentiment. Això és el que interessa dels seus articles.
-A mi només m’interessen els 50 centaus per paraula.