30 de maig 2022

A la Fira del llibre ebrenc









 Divendres passat, 27 de maig, torno a la Fira del Llibre Ebrenc de Móra d'Ebre, a la seva dinovena edició. Dies abans, busco les fotos de la primera de tots, l'any 2004, en què ja hi vaig participar amb el meu primer llibre Tens un racó dalt del món. 

Dinou edicions, i ara presento el meu divuitè llibre. Hi he estat present en totes, d'una manera o altra, i he repetit multitud de vegades la importància decisiva d'aquesta fira per a la projecció externa i interna del llibre ebrenc. Ha estat el punt de partida d'una extensa i emotiva xarxa de relacions, cooperacions i amistats entre gent d'aquest món, que té un alt valor difícil de concretar i que ha donat uns fruits ben evidents si situem la mirada els anys previs a aquella primera edició, modesta, senzilla, amb poques parades, amb dubtes i, fins i tot amb incredulitat.

No me'n penso perdre ni una.

Enguany he estat convidat a presentar el meu llibre més nou, el recull de relats I sentir-se encara amb forces (Onada Edicions), obra guanyadora del VII Premi de Narrativa Breu Ciutat d'Amposta. El conductor de la ronda de presentacions, Andreu Prunera de Cadena Ser Móra d'Ebre. em pregunta per la motivació d'escriure un recull amb el fil conductor dels esports (si aneu al vídeo de la presentació virtual del llibre, allí ho explico).

I abans i després de l'acte concret de la presentació i de signar algun exemplar d'aquest recull, i també de L'espectacle de la vida (el meu altre llibre publicat aquest últim any), s'esdevé allò de més important a la Fira: les retrobades, les converses, la interacció amb noves i velles amistats, les tertúlies improvisades...

Com a testimoni, alguna foto que en faig i, com no falla sempre que visito la ciutat, bones fotos de l'amiga Marta Escolà.

Quan torno cap a Tortosa, em trobo la carretera tallada pel vessament de la càrrega d'un camió, però no tinc pressa, i em distrec mirant com maniobren per netejar la via, perquè ja he fet allò d'important que tinc anotat a l'agenda cada any, tal setmana com aquesta.