22 febrer 2009

Quaderns deltaics, de Josep Igual

"Quaderns deltaics" (Cossetània Edicions) és el dietari amb què Josep Igual guanyà el III Premi de Narrativa Cristòfol Despuig de Tortosa, i jo vaig tenir el plaer de ser un dels primers a llegir-lo. Segurament el dietari no és un dels gèneres més comercials, on resulta difícil trobar-hi un templer que amaga un misteriós secret, però en aquest llibre no hi faltarà literatura de la bona, frases plenes d'intel·ligència, ironies a cops de bisturí, humor lúcid i la bellesa poètica al servei de la narrativa.
Com a mostra, uns quants fragments:


Dinar en un establiment popular. A un viatjant de comerç li truca l’amant; després ell truca a la dona. Fa anar la clàssica ventrilòquia: el to més pueril del desig, primer, i després, el de la molèstia dissimulada amb cortesia convencional. Les situacions eternes semblen tenir un polsim de fulletó a l’entranya.

El rellotge de sol, sense sageta, desafinat per les erosions, segurament mesura ara les expansions de tres estels apagats, però encara lluents per nosaltres, i el perfil de les dunes de la cara secreta de la lluna. Sencerament inútil no hi ha res.

Bona comunicació amb Déu a darrera hora: escolto Bach mentre l’estimada em grata l’espatlla.

Més comentaris a Solc de lletres

4 comentaris:

amor y libertad ha dit...

que escuchar a bach es hablar con dios lo suscribo

Striper ha dit...

No se si amb deu pero amb els plaers dels deus sens cap dubte.

- assumpta - ha dit...

Com un petit mos de cel, per esmorzar aquest diumenge !

Montse ha dit...

M'agrada!quan vagi a Can Serret em compraré el llibre. Un petonet.