16 de gener 2011

Contra el vent del nord, de Daniel Glattauer

Pocs llibres darrerament m'han atrapat amb la intensitat de Contra el vent del nord, de Daniel Glattauer, d'Edicions La Campana, pocs llibres m'han mantingut en vetlla fins la una de la nit superant la son que m'arrossega a aquelles hores. Una història d'amor? Molt més, un diàleg apassionant a través del qual els personatges es van coneixent a petites engrunes, llegint entre línies, i nosaltres avancem amb ells, quasi amb la mateixa adicció. Dues persones creuen per error un correu electònic, com un ham llençat per l'atzar a internet. A partir de llavors, la ironia, el sarcasme, la seducció, l'amor, la necessitat... juguen a dues bandes. No hi a res més, ni res menys: correus electrònics amb els quals dues ànimes que no es coneixen íntimament, arriben a un coneixement íntim de màxim nivell. El principal problema: quin pas fer a continuació?

9 comentaris:

Puigmalet ha dit...

La primera novel·la rosa que m'he llegit. Això sí, una novel·la rosa molt contemporània; potser massa i tot: d'aquí vint anys el sistema de correus electrònics serà tan diferent que els nous lectors els costarà d'entendre. Però tens raó que atrapa i segur que en faran pel·lícula.

Ja hi ha segona part: Cada set onades.

Galionar ha dit...

A mi em va atrapar també quan el vaig llegir, i estic d'acord amb tot el que dius. Com que generalment la realitat supera la ficció, n'estic segura que més de quatre persones s'hi han sentit identificades amb el llibre, en mejor o menor grau.
Bon diumenge!

Laura T. Marcel ha dit...

Què fer a continuació?
Doncs tu, de moment, llegir la segona part i sabràs que fan ells.
També pots llegir els meus comentaris al respecte en el meu bloc.
Salutacions.
http://plomablava.blogspot.com/2011/01/contra-el-vent-del-nord.html
http://plomablava.blogspot.com/2011/01/cada-set-onades.html

Carme Rosanas ha dit...

Jo la vaig llegir aquesta setmana, també d'una tirada. :)
Em va atrapar també. Llegiré la continuació, segur.

Que no vol pas dir que m'hagi agradat molt... crec que a nivell de relacions humanes aporta poc. Malgrat tot reincidiré i ja tinc comprat el següent.

Llibres i companyia ha dit...

http://www.bibgirona.cat/blogs/llibresicompanyia/posts/2010/12/23/el-amor-en-los-tiempos-del-mail

Alyebard ha dit...

Jo l'he devorada amb dos dies, enganxa molt. Ara espero que arribi la segona part a la meva biblioteca. Donaran el pas?

El porquet ha dit...

M'has fet venir ganes, de veritat! L'anoto i en quan pugui passo per una llibreria!

estrip ha dit...

Se'm va fer pesada. Un culebrot literari per mi.
A favor: és àgil de llegir.

Anònim ha dit...

És una passada el que enganxa aquest llibre. Us recomano la segona part, "Cada set onades". M'el vaig comprar abans d'ahir i només em queda un capítol que miro de guardar-me'l per aquest vespre.