26 d’abril 2018

Sant Jordi





Aquesta Diada de Sant Jordi, després de la marató d'activitats prèvies, i de totes les que m'esperen els propers dies, ha estat relativament tranquil, segurament pel fet de no tenir cap novetat recent.
Sant Jordi s'està convertint en una festa cada cop més comercial, i els lectors que acostumen a comprar llibres només per a aquesta data són àvids de novetats, i van a la recerca del títol "que toca". Tot i això, no deixa de ser una gran festa, única al món, tocada enguany d'un groc que no podem treure del pensament cap dels dies, i massa jordis no ho hauran celebrat com voldríem.
A la taula de signatura, sobretot quan estic sol (m'agrada ser matiner i veure com comença la jornada) sempre hi ha alguna anècdota. En aquest cas, un home gran que se m'apropa i em pregunta: "quin és el preu de la senyoreta Fernándes?" Desconec de quina autora en concret em parla, i dedueixo que ell també, però el 10% avui el té assegurat.
El millor del dia, la trobada amb lectors i amb els companys d'aquesta passió irrenunciable d'escriure.
A les fotos, Fede Cortés, Joan Roca, Lo Mascarat, Mercè Falcó, Francesca Aliern, Carles Castellà i Xabier Coluig.