23 d’abril 2022

Sant Jordi, de nou









Avui, després de l'esmorzar de Sant Jordi, acudeixo a La 2 de Viladrich disposat a gaudir de la jornada.

Com cada any, soc el primer autor en arribar. M'agrada encetar la taula que ens tenen reservada, i anan donant la benvinguda els autors/es que van venint. Avui, alguns d'estimats de fa molts anys, com Francesca Aliern i Carme Cruelles, altres que conec avui com Quim Giró, empordanès que ha fet un magnífic llibre de fotografia de les Terres de l'Ebre, i la tortosina, quasi veïna meva, Montse Chavarria, que ha publicat un llibre de fotografia del seu avi Edualdo Pedrola.

Signo uns quants exemplars del dos llibres que tinc com a novetat, L'espectacle de la vida, de Ganzell Editors i Editorial Petròpolis, i el recull de contes I sentir-se encara amb forces, d'Onada Edicions.

Després d'un breu repòs per dinar, d'esquivar un fort xàfec, a la tarda hi torno. Novament passo per Viladrich i a la plaça de la Cinta, a la taula de signatures de la Biblioteca.

Un parell de petites anècdotes, a banda de les tradicionals preguntes sobre el preu de les roses. Una xiqueta juga fullejant un dels meus llibres, fins que son pare li crida l'atenció; acabaran comprant-lo i em demanen que els el dediqui: li hauria de passar una comissió a la xiqueta? Més tard, una dona diu: Mira, este és lo llibre del pare de Marc.

Un goig acabar al vespre, recordant com d'esgotador és un Sant Jordi normal.

La notícia a Canal 21 Ebre.

Aguaita

L'Ebre