01 de maig 2023

Amb els ulls de l'àngel, de l'Àngel Martí

Un dels grans tresors d’aquesta vida literària és la gran quantitat de persones interessants amb què he coincidit i, sobretot, aquelles generoses, sensibles, nobles i amb sentit de l’humor, amb qui m’uneixo de seguida per un lligam invisible, fet més amb la matèria de les emocions que per la raó. Un d’ells és l’Àngel Martí, de l’Ametlla de Mar, poeta, contista, novel·lista, sacsejador cultural a través de l’Ateneu Calero, i ara també dietarista. La seva última novetat del darrer Sant Jordi és un dietari, que publica amb l’editorial Linx, fruit de la dèria de Ramon Masdéu, a mig camí de la utopia, de voler publicar llibres. Un dia que coincidim, em diu que el llibre, que es diu Amb els ulls de l’àngel, com el seu blog, amb el subtítol Dietari irònic, m’agradarà, que és una mica del meu estil. N’estic segur, perquè en conec la traça narrativa i, sobretot, la seva extrema sensibilitat. La seva mirada al món proper que l’envolta estarà carregada d’emocions, i tocs d’humor. La lectura de les primeres pàgines ho confirmen de seguida, i li dic en un àudio per whatsapp. Després, al capítol del 5 de novembre de 2021, em trobo la sorpresa que parli de la presentació de L’espectacle de la vida a Tortosa, a la qual va acudir des de la Cala. Me’n recordo perfectament d’aquell dia. Possiblement és el llibre que més m’estimo, i em va commoure veure a la biblioteca amics vinguts de pobles veïns. Explica que durant la lectura de fragments del meu llibre s’emocionà, en un dia que fou difícil per a ell, i llegir-ho ara m’emociona a mi. És de llàgrima fàcil, diu, i jo cada cop més.  Aquest anar i vindre d’emocions no s’atura, i ja no és un fil, sinó una corda, no sé si de pescador com els seus orígens, o de terra de secà com jo, que nua ben fort la nostra amistat.