04 de setembre 2008

Quan el gosset se’n va


Mon pare tenia una furgoneta blanca. S’ha anat fent vell i els metges no el deixen conduir. Per tot això, la furgoneta, als baixos de casa, li feia més nosa que servei. Em va demanar que me l’emportés i em va explicar unes simples instruccions sobre el seu funcionament. En el moment d’engegar-la, abans d’acabar de donar el contacte, havia d’esperar que el gosset se n’anés. Aquest petit detall no l’acabava d’entendre:
—El gosset?
—Sí, sí, quan poses la clau surt un gosset i has d’esperar que se’n vagi per a acabar d’engegar el cotxe.

Una mica intrigat vaig anar cap a la furgoneta i, en posar la clau al contacte, efectivament, va aparèixer el famós gosset de mon pare que veieu a la foto.
NOTA: Aquest post ja el vaig publicar el 28 d'agost de 2007, i avui el repeteixo en homenatge al meu pare, que està ingressat a l'hospital. Per aquest motiu aquests dies no visito ni comento tots els blogs que voldria, i aquest blog es manté actiu gràcies als posts que tenia programats.

18 comentaris:

Anònim ha dit...

Pareix una qualitat pròpia dels gossos. El meu gos fa alguna cosa semblant, borda quan el pare marxa al matí a treballar. Al tard quan ell torna, llavors si que surt al carrer, ja que sap que llavors si que es quedarà. Malgrat que és gran i t'embruta amb les potes quan corre cap a tu, sempre és agradable que algú et vingui a rebre, ni que sigui un gos.

Carme Rosanas ha dit...

És molt divertit, el gosset del teu pare. Sovint tinc una mica d'enveja de la gent que tenen aquesta mena d'imaginació tan personal, tan seva, tan petita i tan gran a la vegada.
Qui sap quanta companyia pot fer un gos d'aquesta mena... mentre esperes poder engegar el cotxe, en breus segons!

Anònim ha dit...

Mai m'hi hagués fixat. Quina imaginació! :D

Anònim ha dit...

M'ha costat uns quants segons veure'l.
Ni abs ni airbags... de serie un gosset que et vigila el cotxe. Quin luxe!!

Anònim ha dit...

Apropar al nostre imaginari allò que no entenem és certament curiós i, en aquest cas, encantador. Molt bó.

Josep Lluís ha dit...

He d’anar a veure el meu “gosset” ràpidament, crec que no té potes...

Entranyable visió la del teu pare.

Jobove - Reus ha dit...

una pronta recuperació de part meva i molt bona l'anècdota del gosset

salut !!

Striper ha dit...

Desitjarte una pronta i total recuperació del teu pare.

rebaixes ha dit...

Que el teu pare es possi bo sobretot. És curiós el d'aquest gosset.Sembla una insignificància, però deu tenir molts valors, un el sentimental pensant que un artilugi pugui fer un servei explìcit. Sempre és depren quelcom. Un gosset al cotxe... fantàstic. Anton.

Anònim ha dit...

Que el teu pare es recuperi aviat !
Que no sigui res !
Una abraçada !

aigua ha dit...

Aquestes histories formen part de nosaltres i es recorden tota la vida :)

Rita ha dit...

Una ràpida millora per al teu pare... :-)

bajoqueta ha dit...

Molt bona, m'ha costat vore'l :)

Records i ànims.

Anònim ha dit...

Que el teu Pare es recuperi ho desitjo de tot cor.

Fins aviat,

Anònim ha dit...

Espero que el teu pare es posi bé ben aviat.
Imma C.

Anònim ha dit...

Encara recordo la història en el seu dia la vaig trobar molt curiosa i divertida , és per això que en veure-la un altre cop m'ha sorprés. Molts ànims Jesús , per tu i la teva familia

Борис Савинков ha dit...

Espero que el teu pare millori ben aviat. Una abraçada

Els del PiT ha dit...

Com en tants contes teus, m'has fet passar de l'alegria a la tristor en segons.
En moments difícils: Ànims company!