12 de novembre 2021

No guanyar, i sentir-te una mica vencedor

 M'arriba un correu amb el veredicte del III Premis Literaris de poesia L'Atiador de l'Ateneu Torrellenc. És extens i detallat, i adjunta acta del jurat. Han participat 42 textos, i el jurat en selecciona quatre obres que tenen la seva consideració per a ser  escollides com a guanyadores, entre elles la meva. Però en votació final es decideix un altre vencedor, Òscar Rocabert. 

Quan de tant en tant guanyo un premi molta gent em felicita, però na sap quants de premis no guanyats hi ha al darrere, o al davant, segons com es miri. En aquest cas no queda altre remei que felicitar el guanyador.

Però el premi em deixa un regust dolç. En primer lloc, perquè em satisfà que el jurat hagi valorat positivament la meva obra, cosa que anima a seguir-la presentant a altres premis, però si comento el tema és pel bon gust de boca que deixa la delicadesa i amabilitat de l'organització, a l'hora d'enviar tota aquesta informació. Normalment no et fan saber el veredicte, i te n'has d'assabentar per la premsa o per internet, i encara en menys casos et faciliten informació de les votacions prèvies, de les deliberacions.

Personalment els he agraït el detall, i els he felicitat.