14 de desembre 2010

Orgànic, de Guillem Viladot

Orgànic és un recull de 10 relats inèdits de Guillem Viladot (1922-1999), publicat per Editorial Fonoll. Al primer dels relats, Mari-Ros, la protagonista, és la dona del carter del poble que es dedica fredament a classificar cartes a la taula del menjador. Ella de jove volia ser artista, va fugir de casa de sons pares per a anar-se'n amb el circ Samarcanda, a treballar en principi de taquillera. Va tenir una oportunitat per a substituir la trapezista, sota el nom artístic d'Ammara. Fou un fracàs. Ara es dedica a fer la vertical sobre la barana del balcó, de vegades despullada, és l'escàndol del poble. S'ha fet gran i s'adona que el temps existeix.

3 comentaris:

òscar ha dit...

Començo a acumular una llista massa gruixuda de "possibles" pel Nadal. Crec que els Reis em retornaran la carta :)

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Vaig llegir aquest llibre d'en Guillem, a qui vaig estimar molt. En vaig escriure un comentari, que t'enviaré via e-mail. És un llibre fantàstic, com tots els seus.

Pakiba ha dit...

Jo tinc una llista tan llarga que en sembla que en faltará temps, pero queda apuntat.