25 de març 2018

La dona pèl-roja, de Orhan Pamuk



Sinopsi
Jo volia ser escriptor, però després dels fets que em disposo a descriure, vaig estudiar enginyeria geològica i vaig començar a treballar de contractista. De tota manera, el lector no hauria de pensar, en base al meu relat, ara que tot ha passat, que ho he deixat enrere. Com més ho recordo, més ficat hi estic. I potser tu també t’hi ficaràs, atret per l’enigma dels pares i els fills.
«Aquesta excel·lent novel·la d’Orhan Pamuk, que fa la sensació de tenir un caràcter de faula i que fa pensar en l’obra de Paul Auster, escruta les relacions entre pares i fills amb una intensitat gairebé dolorosa i fa sentir el lector com si hagués emergit de les profunditats d’un pou cap a una llum sobtada i encegadora.» The Observer
«Una versió moderna i fascinant del mite d’Èdip que és una exploració profunda, honesta i commovedora de la capacitat humana d’ocultar la seva essència amb idees i comportaments civilitzats.» The Herald
«Un final que fa que tornis a començar el llibre immediatament parla per si mateix.» The Sunday Times