18 de març 2008

Primeres propostes al 47è joc literari

La setmana passada, al 47è joc literari, us vaig proposar la creació d'un petit text inspirat en una fotografia feta en un poble de la Terra Alta. Ja m'han arribat algunes propostes, però vull pensar que esteu treballant a casa, buscant dins la vostra imaginació per a extrere'n una petita història. Us espero; ja sabeu que participar representa obtenir números per al sorteig del premi mensual, que en aquest cas és un lot dels meus llibres.
Els primers textos que m'han arribat els podeu llegir a:
El blog Frannia.
El blog La cullerada.
I també aquí:

LES FORNÍCULES, de Josep Maria Sansalvador


Les senyores encarregades de la conservació de les fornícules solen viure-hi ben a prop. Normalment, al mateix carrer. I solen tenir un balcó amb geranis i petúnies, d’aquells amb persianes enrotllables de làmines de fusta, amb corda, de color verd d’ampolla de xampany. Des del balcó se sol albirar un bon tram de passeig i, quan arriba el bon temps, s’hi poden passar agradables estones parant la fresca. Ell les coneix totes, barri per barri i poble per poble.
I el seu modus operandi és el mateix des de fa anys i anys. Una nit fosca, un cop de roc certer, el vidre trencat i la imatge feta a miques. Consternació entre el veïnat. Indignació per la bretolada. Quina falta de respecte. Quina poca-soltada. Al cap d’un parell de dies, arriba ell amb la cartera de mà, el catàleg i el bloc d’encàrrecs. Una Mare de Déu del Carme aquí, una Maria Auxiliadora allà, un Sant Antoni … i el Sant Tomàs de la façana de l’Institut, que també va rebre. Comandes acceptades, lliurament del gènere en set dies i rebut bancari girat a la vista. "Moltes gràcies i fins a la propera. No sé on anirem a parar, però no dubteu a trucar-me sempre que se m’hagi de menester … Ara vaig a fer la ruta de la costa. Sí, cap a Tossa. M´estaré un parell de dies a l’hostal. El Punta Marina, com sempre. Ja hi tinc coneguts …"
A nous temps, nous reptes. Si la indústria dels sants d’Olot va de capa caiguda, cal generar noves estratègies comercials i obrir mercat. Crear demanda, en deien d’això en el curset de marqueting de l’any passat.