30 de novembre 2008

Escriptors llegeixen al riu

Aquest divendres, 28 de novembre, vaig participar a l'acte organitzat per la Universitat Rovira i Virgili, Els escriptors llegeixen al riu. Tal com vaig anunciar, jo substituïa a l'Andreu Carranza, llegint el seu poema "L'auliver bord", inclòs al recull A mum pare. Després tothom va poder gaudir de la interpretació del mateix poema musicat per Jesús Fusté.

L'acte va estar introduït per unes paraules d'Azael Fabregat, director del Canmpus Terres de l'Ebre de la URV, Pere Panisello, vice-president de la Diputació de Tarragona, i Lluís Martín Santos, que va fer un resum de la trajectòria dels autors ebrencs, centrada en la publicació d'antologies.

Després van venir les lectures de fragments d'obres per part de Lluís Martín, Jordi Andreu, jo mateix com a mutació d'Andreu Carranza, Àngela Buj en el paper de Zoraida Burgos, Manuel Pérez Bonfill i Gerard Vergés.

Seria llarg intentar resumir cada una de les actuacions, només us deixaré amb unes de les paraules que més em van impactar. Manuel Pérez Bonfill, recordant la seva infantesa en plena guerra, va dir, aproximadament: "Sabíem més de sexe que de Blancaneus; no coneixíem el Patufet, però sabíem el nom de tots els avions, metralladores, bombes de mà..."

3 comentaris:

assumpta ha dit...

No hi podré assistir mai, però com desprès ens fas aquests "cincs cèntims" teus tan especials, ja em dono per satisfeta. Gràcies Jesus!

Cèlia ha dit...

Segur que ha estat un acte preciós, M'ha fet gràcia la col·laboració de l'Àngela Buj perquè la conec. Lo riu té molta sort amb tanta gent que l'estimi i activi la cultura a través seu!

Striper ha dit...

Un acte que debia ser precios i molt interesant culturalment.