03 de novembre 2008

El vertigen del trapezista a L'Escala


El dia 30 d'octubre vaig tenir el plaer de ser convidat a un altre Club de Lectura, aquest cop a la Biblioteca Víctor Català de L'Escala. Ja he dit altres vegades la gran tasca que realitzen la multitud de clubs de lectura que hi ha escampats arreu del nostre país i l'enriquidor que resulta tant per a les lectores i lectors (àmpliament majoritàries les primeres), com per als escriptors/es, especialment tenint en compte els escassos recursos humans, econòmics i d'espai que pateixen gran part de les nostres biblioteques.
Aquest cop no va ser una excepció i em vaig sentir extraordinàriament acollit a L'Escala. Per a mi no és cap esforç travessar tota Catalunya per trobar-me cares d'il·lusió, curiositat i ganes de compartir les sensacions que han despertat els meus contes.
Cal destacar també el gran suport que representa l'ajut de la Institució de les Lletres Catalanes, mitjançant el seu programa Al vostre gust, per a la presència dels autors/es en aquesta mena d'actes.
Finalment no em puc estar de compartir la il·lusió que vaig sentir en trobar-me de nou a dos blocaires que ja havien acudit a la presentació del llibre feta a Blanes, fent gran quantitat de quilòmetres, i que aquest dia van repetir: el Josep M. Sansalvador i la Laia. Regals així els afegeixo a la meva llista de premis.
Però aquest cop s'hi van afegir una nova parella de blocaires amb qui em desvirtualitzo: el Jordi i la Marta de Cròniques de sota el mugró.
He aprofitat el viatge per passar uns dies a l'Empordà amb la meva dona. Properament, en aquesta mateixa pantalla, detallaré algunes sensacions d'aquest viatge.

12 comentaris:

Striper ha dit...

bona terra per passar uns dies..

Anònim ha dit...

En Víctor Mora és un gran escriptor, però en terres escalenques hi va viure Víctor Català, que té el mèrit afegit de ser dona.

Roser Caño Valls ha dit...

Hola Jesús! L'Escala és un paradís de la nostra terra catalana. Un bon lloc per donar a conèixer un llibre.

Salutacions ben cordials.

mai ha dit...

Fantàstica iniciativa això "d'anar escampant llibres pel món".

Cèlia ha dit...

Bona companyia! Una munió de lectors amb vertigen! I està bé aprofitar els viatges de feina i convertir-los en plaer!

Anònim ha dit...

Quin goig que fem tots plegats a la foto !

òscar ha dit...

sols veure una foto amb tantes persones al voltant d'un llibre omple d'orgull.
si, al damunt, n'ets l'escriptor, l'orgull el transformaria en bots d'alegria i un piromusical.
felicitats, de tot cor, per l'amor i dedicació a aquestes petites cosetes anomenades llibres.

Anònim ha dit...

Deu ser un goig immens poder compartir moments com aquests amb amics veritables que també estimen la literatura o el fet artístic, en general.
Com un regal valuós dins d'allò que és intangible, però important per l'equilibri emocional i l'autoestima de les persones. Sentir-se estimat, apreciat fent quelcom que t'agrada i t'omple. Una mena de màgia indescriptible.

Jordi Casanovas ha dit...

m'agradat això de desvirtualitzar-nos...quina paraula més difícil.

Modgi ha dit...

Sempre m'he preguntat si no us fa vergonya als escriptors llegir els vostres propies textos en públic. Jo li trobo un cert punt d'onanisme literari.

Teresa Bosch ha dit...

Espero amb candeletes la crònica del viatge a l'Alt Empordà.

Laia ha dit...

Un capvespre molt interessant a l'Escala. Em va agradar molt la sorpresa que ens vas regalar. I, ni rastre de vosaltres l'endemà. Fins la propera.